پژوهشگران در تحقیقات جدید خود بهمنظور بررسی تأثیر ویدئوهای آموزشی در کودکان، ۵۵ کودک هندی در چهار گروه سنی ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه را موردبررسی و مطالعه قراردادند. در این بررسیها مشخص شد کودکان از ۶ ماهگی به موسیقی جذبشده و در ۱۲ ماهگی علاقهمند به تماشای ویدئوهای مختلف هستند. علاوه بر این کودکان در ۱۲ ماهگی میتوانند پدر و مادر خود را در فیلم تشخیص دهند و در ۲۴ ماهگی خود را در ویدئوها شناسایی میکنند.
کودکان از ۶ ماهگی به موسیقی جذبشده و در ۱۲ ماهگی علاقهمند به تماشای ویدئوهای مختلف هستند. کودکان در ۱۲ ماهگی میتوانند پدر و مادر خود را در فیلم تشخیص دهند و در ۲۴ ماهگی خود را در ویدئوها شناسایی میکنند.
در این بررسیها همچنین مشخص شد که کودکان و نوزادان در استفاده از تلفنهای همراه هوشمند و یا تبلت ها، قادرند در ۱۸ ماهگی بر صفحه لمسی دست کشیده و تغییرات را حس کنند و پسازآن میتوانند دکمههایی که رو صفحه ظاهر میشود را فشار داده و به کار اندازند بدون اینکه استفاده صحیح آنها را درک کنند.
ساویتا ياداو (Savita Yadav) از موسسه فناوری Netaji Subhas در شهر دهلینو و از محققان این گروه پژوهشی در مورد تعاملات میان کودکان و گوشیهای هوشمند گفت: «کودکان زیر دو سال نسبت به شبکههای اجتماعی گوشیهای هوشمند و انواع رسانهها عکسالعمل نشان داده و جذب آنها میشوند و نسبت به استفاده و تماشای آن علاقه نشان میدهند. به اعتقاد من نیاز به مطالعات فنی، تکنیکی و رفتاری بیشتری در مورد تعاملات میان کودکان و گوشیهای هوشمند احساس میشود و باید پژوهشها و بررسیهای لازم در این رابطه انجام شود.»
شرح کامل این پژوهشها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی Acta Paediatrica که مجلهای درزمینهٔ پزشکی کودکان است به چاپ رسیده و قابلدسترس است.
ترجمه: فاطمه کردی
منبع: sciencedaily
No tags for this post.