نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا ویدئوهای آموزشی اینترنتی برای کودکان مفید است؟

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود به‌منظور بررسی تأثیر ویدئوهای آموزشی در کودکان،  ۵۵ کودک هندی در چهار گروه سنی ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه را موردبررسی و مطالعه قراردادند. در این بررسی‌ها مشخص شد کودکان از ۶ ماهگی به موسیقی جذب‌شده و در ۱۲ ماهگی علاقه‌مند به تماشای ویدئوهای مختلف هستند. علاوه بر این کودکان در ۱۲ ماهگی می‌توانند پدر و مادر خود را در فیلم تشخیص دهند و در ۲۴ ماهگی خود را در ویدئوها شناسایی می‌کنند.  

کودکان از ۶ ماهگی به موسیقی جذب‌شده و در ۱۲ ماهگی علاقه‌مند به تماشای ویدئوهای مختلف هستند. کودکان در ۱۲ ماهگی می‌توانند پدر و مادر خود را در فیلم تشخیص دهند و در ۲۴ ماهگی خود را در ویدئوها شناسایی می‌کنند.

در این بررسی‌ها همچنین مشخص شد که کودکان و نوزادان در استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و یا تبلت ها، قادرند در ۱۸ ماهگی بر صفحه لمسی دست کشیده و تغییرات را حس کنند و پس‌ازآن می‌توانند دکمه‌هایی که رو صفحه ظاهر می‌شود را فشار داده و به کار اندازند بدون اینکه استفاده صحیح آن‌ها را درک کنند.  

ساویتا ياداو (Savita Yadav) از موسسه فناوری Netaji Subhas در شهر دهلی‌نو و از محققان این گروه پژوهشی در مورد تعاملات میان کودکان و گوشی‌های هوشمند گفت: «کودکان زیر دو سال نسبت به شبکه‌های اجتماعی گوشی‌های هوشمند و انواع رسانه‌ها عکس‌العمل نشان داده و جذب آن‌ها می‌شوند و نسبت به استفاده و تماشای آن علاقه نشان می‌دهند. به اعتقاد من نیاز به مطالعات فنی، تکنیکی و رفتاری بیشتری در مورد تعاملات میان کودکان و گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود و باید پژوهش‌ها و بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شود.»

شرح کامل این پژوهش‌ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی Acta Paediatrica که مجله‌ای درزمینهٔ پزشکی کودکان است به چاپ رسیده و قابل‌دسترس است.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: sciencedaily

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل