نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پل آلن به دنبال یافتن کشتی غرق شده در جنگ جهانی دوم

پل آلن یکی از چهره‌های نامی دنیای فناوری اطلاعات است. او که یکی از موسسان مایکروسافت به‌حساب می‌آید، از چندی پیش به دنبال سرگرمی‌های عجیب‌وغریب و علمی افتاده است و به‌تازگی به سراغ یکی دیگر ازاین‌دست سرگرمی‌ها رفته است. بر اساس برنامه‌های جدید اعلام شده، آلن قصد دارد تا کشتی تحقیقاتی خود را به دنبال نبش قبر یک کشتی غرق شده در اعماق اقیانوس بفرستد.

این کشتی که جونیو نام داشته است، در زمان جنگ جهانی دوم غرق شده و یکی از نمادهای این جنگ مهیب در اعماق اقیانوس به‌حساب می‌آید. حال تیم تحقیقاتی آلن قصد دارند تا به داخل این کشتی رفته و رازهای آن را کشف کنند. جونیو در طول درگیری‌های آمریکا و ژاپن در طول جنگ جهانی دوم، در بخش‌های جنوبی اقیانوس آرام مورد اصابت قرار گرفته و به اعماق دریا سقوط کرد.

حال کشتی آلن که پترل نام دارد تائید کرده است که این کشتی را که از 1942 در اعماق اقیانوس خفته است، پیدا کرده است. مرگ نزدیک به 700 خدمه این کشتی موجب ایجاد یک تراژدی در طول جنگ شد و به همین دلیل نیز این کشتی به‌عنوان یکی از نمادهای سربازان آمریکایی در جنگ جهانی بدل شده است.

برادران سالیوان که ازجمله مشهورترین سربازان جنگ جهانی بودند، ازجمله خدمه‌های این کشتی بودند. همین امر نیز موجب شده است تا توجه بیشتری به جونیو معطوف شود و شاید تحقیقات آلن بتواند جلوه‌های جدیدی از مرگ این اسطوره‌های آمریکایی را فاش سازد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل