چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟

معمولاً در سال نو مردم در فکر کاهش وزن، سلامت بدن، نوع لباس پوشیدن و حتی صرفه‌جویی مالی هستند و تغییرات لازم را در خصوص آن‌ها انجام می‌دهند. اما بهتر است در کنار بهبود شرایط جسمی و نوع زندگی، تمرکز بر سلامت ذهنی و روحی را نیز فراموش نکنیم.

معمولاً در سال نو مردم در فکر کاهش وزن، سلامت بدن، نوع لباس پوشیدن و حتی صرفه‌جویی مالی هستند و تغییرات لازم را در خصوص آن‌ها انجام می‌دهند. اما بهتر است در کنار بهبود شرایط جسمی و نوع زندگی، تمرکز بر سلامت ذهنی و روحی را نیز فراموش نکنیم.

دکتر پترا مولر (Petra Müller) تحلیلگر روان‌پزشکی در مرکز سلامت آتمانتان (Atmantan) معتقد است که در این سال جدید برای نخستین بار هم که شده، سلامت روحی و روانی را در برنامه تغییرات مثبت سبک زندگی قرار دهید. برای انجام چنین کاری نیاز به در نظر گرفتن پنج نکته مهم وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید: مهم نیست که شغل خود را دوست دارید یا نه، اما تلاش کنید تا بین کار وزندگی خود یک تعادل منطقی برقرار سازید. فقط خود شما می‌توانید زمان را در زندگی‌تان مدیریت کنید. تلاش کنید تا زمانی حتی کوتاه را برای انجام کارهایی که دوست دارید، اختصاص دهید.
  2. طبیعت را در آغوش بگیرید: بااینکه در ساختمان‌های بلند شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می‌کنید، اما بهتر است زمانی حتی کوتاه را برای پیاده‌روی در فضایی سبز، پارک و محیط‌هایی این‌چنینی اختصاص دهید تا از این طریق بتوانید آرامش روحی به دست آورده و استرس را از خود دور سازید.
  3. بپذیرید که شما با دیگران متفاوت هستید: برای داشتن یک زندگی شاد و آرام، باید بدانید که خود و شرایط زندگی خود را نباید با دیگران مقایسه کنید. اگر هر بخش یا هر جنبه از زندگی خود را نسبت به دیگران تجزیه‌وتحلیل کرده و به مقایسه آن‌ها بپردازید، هرگز خوشحال و شاد نخواهید بود.
  4. مشکلات را فراموش کنید: آیا روابط شما با خانواده‌تان ناموفق است؟ آیا شغلی که در حال حاضر دارید، شغل موردعلاقه‌تان نیست؟ بعضی وقت‌ها بهتر است تا مشکلات را به حال خود رها کرده و زمانی که احساس می‌کنید علی‌رغم تلاش بسیار شما شرایط تغییر نمی‌کند، اجازه دهید مسائل روند عادی خود را طی کنند.
  5. با خود مهربان باشید: هنگامی‌که با شکست، انتقاد، چالش‌ها، سختی‌ها و مشکلات روبرو می‌شوید، خود را سرزنش نکنید و خود را مقصر ندانید. این عمل باعث می‌شود تا اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده و در برنامه‌ریزی‌ها و فرصت‌های آینده نیز درست عمل نکنید. با خود مهربان باشید تا اعتمادبه‌نفس خود را پیداکرده و بتوانید برای چالش‌های جدید آماده شوید.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا