آیا پروژه SB ۸۲۷ قرار است تا مشکل خانه را حل کند؟

معضل ترافیک و کمبود فضای زندگی تنها در تهران به چشم نمی‌خورد بلکه در تمامی جهان شاهد این مشکل هستیم. یکی از مکان‌هایی که با مشکلات شدیدی ازنظر محیط‌زیست روبرو است، ایالت کالیفرنیای آمریکا است. این ایالات به‌شدت با کمبود خانه در شهرهای بزرگ خود روبرو است و به همین دلیل نیز طرحی متفاوت و ویژه برای حل این مشکل ارائه‌شده است.

این طرح، SB ۸۲۷ نام دارد و بر اساس آن قرار است تا خیابان‌های شهر به کاربری جدیدی مجهز شوند. این طرح شامل کوچک کردن معابر عبور خودرو و تبدیل آن‌ها به محیط ساخت‌وساز است. به‌این‌ترتیب فضای ساخت بیشتری در اختیار سازندگان قرار خواهد داشت و بر همین اساس نیز به‌صورت موازی، استفاده از خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

به‌این‌ترتیب به‌صورت همزمان شاهد حل شدن دو مشکل خواهیم بود. البته همچنان در حاشیه شهر شاهد خانه‌هایی بزرگ‌تر هستیم که در محیط‌هایی بازساخته شده و هزینه اقامت بالاتری دارند. با این حال این طرح می‌تواند به‌صورت کلی به بهبود این ساختار متراکم کمک کرده وزندگی شهری را راحت‌تر کند.

شایان‌ذکر است که در حال حاضر دولت آمریکا در حال بررسی این شرایط است و قصد دارد تا به‌زودی درباره آن تصمیم‌گیری کند. در صورت موفقیت این طرح در کالیفرنیا ممکن است حتی شاهد انتقال آن به سایر شهرهای بزرگ جهان نیز باشیم.

منبع: VOX

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا