راهکارهایی جدید برای تائید هویت مجازی

بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان با مشکل جعل هویت روبرو هستند و سالانه میلیون‌ها دلار خسارت را به خاطر آن متحمل می‌شوند. در این میان یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که موجب این امر می‌شود، حلقه ضعیفی به نام رمز عبور است. شرکت‌های بزرگی به سراغ تغییر این روند رفته و قصد دارند تا روش‌های تائید هویت زیستی را جایگزین آن کنند.

در این میان شرکت‌هایی مانند مایکروسافت در این زمینه به‌شدت جدی عمل کرده‌اند. این شرکت چند سال پیش امکان ورود با کمک حسگرهای اثرانگشت و اسکنر چهره به ویندوز را ارائه کرده بود. این قابلیت که ویندوز سلام (Windows Hello) نام دارد توانست تا در مدت‌زمان پس از عرضه به بیش از 50 میلیون کاربر برسد. همین امر نیز موجب شد تا پس از مدتی این شرکت دربسته به‌روزرسانی ویندوز 10، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه کند.

از سوی دیگر مرکز تحقیقات شبکه‌های حرفه‌ای فناوری اطلاعات که اسپایس ورکز نام دارد، می‌گوید که تا سال 2020 میلادی بیش از 90 درصد کل صنایع از حسگرهای زیستی استفاده خواهند کرد. این رقم در حال حاضر 62 درصد است. در شرایط فعلی استفاده از اثرانگشت به‌عنوان عنصر هویتی به‌عنوان محبوب‌ترین روش ممکن شناخته می‌شود و 57 درصد از تائید هویت‌های زیستی را به خود اختصاص داده است.

بااین‌وجود امنیت این سیستم‌ها نیز هنوز چندان واضح نیست. تعداد زیادی از اثرانگشت‌های شهروندان آمریکایی توسط هکرها به سرقت رفته است و معلوم نیست که چه موردی از این اطلاعات قابل سو استفاده است. با این حال روش‌های جدیدی مانند روش FIDO 2.0 گوگل می‌تواند این روند را متحول سازد.

منبع: cnn

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا