ارتباط هوشمند خودروهای آئودی با چراغ‌های راهنمایی

گیرکردن در پشت چراغ‌قرمز یکی از موارد بسیار اعصاب‌خردکن در رانندگی است که بسیاری از ما تجربه آن را داریم. در این میان یکی از مواردی که می‌تواند عصبی بودن به این واسطه را کاهش بدهد، دانستن مدت‌زمان انتظار برای سبز شدن چراغ است و شرکت آئودی با آگاهی از این موضوع به سراغ ارائه خدماتی در این راستا رفته است.

این شرکت سیستمی را در خودروهای خود جای داده است که با سیستم چراغ‌های شهری ارتباط برقرار کرده و به سراغ اعلام وضعیت چراغ‌ها به رانندگان می‌رود. این سیستم که قرار است تا تنها در شش شهر آمریکا ازجمله واشنگتن به اجرا دربیاید، به‌صورت یک سیستم نرم‌افزاری در پنل اصلی داشبرد قابل دسترسی است.

برای این کار از ارتباطات اینترنتی 4G LTE استفاده خواهد شد تا اطلاعات از مرکز ترافیکی کسب شده و اطلاعات مربوط به 600 چراغ راهنمایی به مرکز تحلیل داده‌های آئودی انتقال پیدا کند. نتیجه این امر نیز در خودروهای این شرکت به نمایش قرار داده خواهد شد.

البته دو مورد بسیار مهم وجود دارند که نخست این است که تنها خودروهای جدید آئودی از این امکان بهره می‌برند و دوم این‌که اگر این خدمات در کشورهای دیگر عرضه شود، در کشوری مانند ایران چندان کاربردی نخواهد بود زیرا چراغ‌های راهنمایی ما یا نشانگر زمان را بر روی خود دارند و یا این‌که زمان آن‌ها به‌صورت دستی توسط پلیس‌ها تعیین می‌شود.

منبع: Technically

ترجمه: اناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا