سرمایه‌گذاری سنگین آلمان در خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی یکی از راهکارهای نجات یافتن از آلایندگی ایجادشده به‌واسطه سوخت‌های فسیلی است. در این میان شرکت‌ها و کشورهای مختلفی در حال تلاش برای تطبیق با این ساختار جدید هستند. تحقیقات جدید نشان از آن دارد که از میان تمامی این کشورها، آلمان بالاترین میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده را به خود اختصاص داده است.

این تحقیقات ننشان داده است که شرکت‌های خودروسازی آلمانی مانند بی ام و، دایملر و فولکس‌واگن، رقمی نجومی را برای تحقیقات و تولید خودروهای الکتریکی اختصاص داده‌اند. بر اساس اعلان و بیانیه‌های رسمی این شرکت‌ها تا به امروز تنها همین سه شرکت رقم 4.7 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاری در رده خودروهای الکتریکی اختصاص داده‌اند.

برای درک بهتر این‌که این امر در آلمان تا چه اندازه مهم بوده است باید بدانید که این رقم در کشور آمریکا تنها 335 میلیون دلار بوده است و برای صنایع خودروسازی ژاپن به 19 میلیون دلار می‌رسد. بازه زمانی این ارقام به دو سال گذشته بازمی‌گردد و بر اساس اظهارنامه‌های ارائه‌شده توسط خود شرکت‌ها، محققان به سراغ دریافت این آمار رفته‌اند.

گفته می‌شود که مواردی مانند رسوایی فولکس‌واگن بر روی این پیشرفت رویکرد در اروپا موثر بوده است و مردم این قاره امروزه به‌صورت آگاهانه‌تری درباره آلایندگی وسایل نقلیه تصمیم‌گیری می‌کنند. ازجمله نکات جالب این فعالیت المانی‌ها این است که شرکت‌هایی مانند دایملر و فولکس‌واگن، در آمریکا نیز خط تولید دارند و فعالیت آن‌ها می‌تواند برای تمام جهان مفید باشد.

منبع: phys

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا