نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افتتاح کلینیک جدید شیمی درمانی پژوهشکده معتمد

در این مراسم، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر قدرت الله شاکری نژاد، مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی، دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، مرکز تحقیقات سرطان پستان، دکتر شهپر حقیقت، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده معتمد، دکتر رامین صرامی، مدیر گروه سلول درمانی سرطان پژوهشکده معتمد، دکتر عصمت السادات هاشمی، مدیر مرکز خدمات تخصصی بیماری های پستان پژوهشکده معتمد، مهندس انصاری، مسئول طراحی و برنامه ریزی کلینیک شیمی درمانی، دکتر پیام دین دوست، مدیرعامل شرکت بهستان دارو، لیلی رضایی، مدیرعامل موسسه خیریه بهنام دهش پور، مهرنوش خوشخو نژاد، نایب رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بهنام دهش ‌پور، زرگر از بنیاد خیریه پارسا، حضور داشتند.

دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده معتمد به فعالیت های این مرکز اشاره و تأکید کرد: فعالیت های این پژوهشکده در سه بخش پژوهشی، درمانی، آموزشی پیگیری می شود. در بخش فعالیت های پژوهشی، کارهای تحقیقاتی براساس نیازهای کشور صورت می گیرد.

وی افزود: بانک بیولوژیک پژوهشکده شامل نمونه های بیولوژیک بیماران مبتلا به سرطان است. در کتاب Biobanking in the 21st Century ، بیوبانک پژوهشکده به عنوان تنها بیوبانک کشور، تنها بیوبانک تخصصی سرطان پستان در آسیا، و یکی از 9 بیوبانک تخصصی سرطان پستان در جهان معرفی شده است.

برگزاری برنامه دوره ای Master Guest و دعوت از بهترین های دنیا در حوزه های تخصصی مرتبط با سرطان پستان، بر گزاری کنگره بین المللی سرطان پستان تهران با حضور متخصصان برجسته ای از کشورهای مختلف جهان، انتشار نشریه بین المللی چندتخصصی سرطان پستان (Multidisciplinary Cancer Investigation journal) و فصلنامه علمی- پژوهشی بیماری های پستان، همکاری مشترک با دانشگاه های مطرح دنیا از جمله کمبریج (انگلیس)، کلگری (کانادا)، آیندهوون (هلند)، کارولینسکا (سوئد)، از دیگر فعالیت های مهم پژوهشکده محسوب می شود که دکتر مجیدزاده به آنها اشاره کرد.

دکتر مجیدزاده خاطر نشان کرد: در بخش فعالیت های درمانی، مجموعه کاملی از نیازمندی های پیشگیری، تشخیصی، درمانی و (بهبود) کیفیت زندگی به بیماران ارائه می شود. برنامه های غربالگری سرطان پستان به صورت رایگان در برخی از مناطق محروم اجرا می شود. مرکز جراحی محدود، کلینیک رادیولوژی پیشرفته با بهره مندی از برجسته ترین متخصصان کشور که با اهدای دستگاه سونوگرافی توسط موسسه خیریه بهنام دهش پور کامل تر شد، کلینیک جدید شیمی درمانی که با همکاری دکتر پیام دین دوست، مدیرعامل شرکت بهستان دارو در شرایط بسیار مطلوبی برای خدمت رسانی به بیماران قرار گرفت، کلینیک لنف ادم، آزمایشگاه تشخیص ژنتیک سرطان، بخش های مختلف پژوهشکده را تشکیل می دهند.

رییس پژوهشکده معتمد ابراز امیدواری کرد، با تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید پژوهشکده که مجهز به امکانات منحصر به فردی خواهد بود، شرایط برای ارائه خدمات به بیماران به نحوه مطلوب تری فراهم شود.

در بخش دیگر این مراسم، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از زحمات خیرانی که جهاد دانشگاهی را در راه اندازی کلینیک جدید شیمی درمانی یاری کردند، گفت: کمک های اجتماعی، توسعه اجتماعی یا مسئولیت های اجتماعی شرکت ها که امروز از آن یاد می شود، در بسیاری از کشورها وجود داشته و در ایران نیز بسیاری از مراکز پزشکی و آموزشی با کمک خیرین احداث شده اند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی افزود: در دنیا با این اعتقاد که کشورها باید به شکل دانش بنیان اداره شوند، بودجه  زیادی – بین 3 تا 5 درصد – به پژوهش و فناوری اختصاص داده می شود. ما نیز اگر بدنبال توسعه یافتگی کشور هستیم، باید به علم، فناوری و پژوهش بها بدهیم، اما متأسفانه علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته، سهم پژوهش تنها نیم درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) است. حضور خیرین می تواند به پژوهش و فناوری کشور کمک کند و در تلاش هستیم که این فرهنگ سازی را در جامعه و بین مردم ایجاد کنیم.

دکتر پورعابدی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی فعالیت های چشمگیری را انجام داده است که به عنوان نمونه می توان به فعالیت های پژوهشگاه رویان و بحث سلول درمانی، فعالیت های پژوهشکده معتمد در حوزه سرطان پستان، و کارهای بین رشته ای از جمله مهندسی پزشکی و تولید پروتزها، درمان زخم ها از جمله زخم پای دیابتی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی اشاره کرد.

پیش از افتتاح رسمی کلینیک جدید شیمی درمانی، از تلاش های دکتر پیام دین دوست، مدیرعامل شرکت بهستان دارو برای بهسازی و تجهیز این کلینیک، لیلی رضایی، مدیرعامل موسسه خیریه بهنام دهش پور برای اهدای دستگاه سونوگرافی به این پژوهشکده، و روح انگیز شمس، کارگردان سینما تقدیر شد.

 

 

گزارش: معصومه سوهانی

عکس: زهره سوهانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل