نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موسس مایکروسافت دنیای روباتیک را متحول مي كند

خرد جمعی چیزی است که تفسیر دقیقی برای آن وجود ندارد ولی به‌راحتی می‌توان آن را در میان انسان‌ها پیدا کرد. این خرد به نحوی است که انسان‌ها را از انجام اعمال بدیهی مضر بازمی‌دارد. برای مثال وقتی‌که یک میله در آتش فرورفته و داغ است، نیازی به تحلیل وجود ندارد و انسان‌ها بخش داغ شده را درر دست نمی‌گیرند ولی شرایط برای روبات‌ها متفاوت است.

دانشمندان فراوانی سعی کرده‌اند که این موضوع را به روبات‌ها یاد بدهند ولی در این زمینه ناموفق بوده‌اند. حال پل آلن که یکی از موسسان اصلی مایکروسافت بوده است، با تخصیص سرمایه‌ای 125 میلیون دلاری قصد دارد تا در این راه تلاش کند. او که یک موسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی به نام انستیتوی هوش مصنوعی آلن یا AI2 را تاسیس کرده است، قصد دارد تا با دو برابر کردن بودجه سه سال آینده این مرکز، پیشرفت بیشتری در این زمینه به ارمغان بیاورد.

در این میان باید یادآور شد که AI2 یک شرکت غیرانتفاعی است و عواید آن برای مردم جهان بسیار ارزشمند خواهد بود. آلن در سخنرانی خود در این انستیتو گفت: «روبات‌ها هنوز چیزی که یک بچه 10 ساله دارد را ندارند: خرد جمعی. وقتی‌که من AI2 را تاسیس کردم، می‌خواستم از طریق تحقیقات برجسته بر روی هوش مصنوعی تاثیر بگذارم. حالا ما می‌خواهیم درست مثل باتری به باتری کردن خودرو، خرد جمعی را به روبات‌ها و هوش مصنوعی آموزش بدهیم.»

این شرکت بر روی پروژه‌ای به نام آلکساندریا کار می‌کند که بخش عمده‌ای از بودجه یاد شده قرار است در این پروژه مصرف شود و به همین دلیل هم پیش‌بینی می‌شود که سه سال هیجان‌انگیز پیش روی AI2 خواهد بود.

منبع: futurism

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل