تلفن‌های همراه، هدف جدید هکرها

بیشتر حملات هکرها به کامپیوترهای خانگی منتهی می‌شود. این یک قانون نانوشته است که در ذهن بسیاری از ما شکل گرفته است و دلیل آن نیز بدیهی است. به نظر می‌رسد که دانش و داده‌های موجود در کامپیوترهای خانگی برای هکرها بسیار جذاب است. بااین‌وجود این نوع رویکرد در حال تغییر است.

دانشمندان علوم امنیتی در نشست تحلیل کسپرسکی در نیومکزیکو به ارائه اطلاعات جدیدی دست زدند که در نوع خود تائید کننده این تغییر رویکرد است. بر اساس این اطلاعات، یک بدافزار به‌صورت کاملا شبیه به نرم‌افزارهای تلفن همراه درآمده و کاربران را برای استفاده از خود فریب می‌دهد. در نتیجه نیز دستگاه فرد به روی مهاجم باز خواهد شد.

ردیابی ریشه این بدافزار به بیروت و هکرهای لبنانی منتهی شده است. این امر نشان می‌دهد که حتی کشوری مانند لبنان که از نظر قدرت هکرهای خود چندان مشهور نیست، قدرت آسیب زدن به تلفن‌های همراه را دارد و این کار را در حدی انجام داده است که بیش از 20 کشور جهان، در فهرست قربانیان آن قرار داشته‌اند.

تلفن‌های همراه هوشمند به‌عنوان هدف جدید هکرها مطرح هستند و دلیل این امر نیز بسیار واضح است. این تلفن‌ها همه چیز را درباره شما می‌دانند. کجا هستید، با چه کسانی حرف زده‌اید، چه پیام‌هایی به دیگران داده‌اید، برنامه شما برای ساعات آتی چیست و …

چنین موضوعی موجب شده است تا دانشمندان علوم امنیتی به این فکر بیفتند که ساختار امنیتی تلفن‌های همراه هوشمند را تشدید کنند ولی با توجه به اینکه مطابق معمول هکرها چند گام از آن‌ها جلوتر هستند، بهتر است قبل از انجام هر کاری به فکر بررسی شرایط استفاده از تلفن همراه خود بوده و سایت‌ها و نرم‌افزارهای مشکوک را باز نکنید.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا