نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پورشه به دنبال ساخت تاکسی هوایی

شرکت پورشه برای بسیاری از ما نامی بسیار آشنا به‌حساب می‌آید. این شرکت که یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فولکس‌واگن است به‌تازگی پرده از اهداف بلندپروازانه خود برای آینده برداشته است. مدیر فروش این شرکت به نام دتلف ون پلاتن (Detlev von Platen) به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا وارد بازار تولید خودروهای پرنده شود.

او درباره این پروژه می‌گوید: «این امر کاملاً با منطق جور درمی‌آید. برای مثال شما اگر از زوفن هاوزن (کارخانه اصلی پورشه) به‌سوی فرودگاه اشتوتگارت رانندگی کنید، حداقل نیم ساعت درراه خواهید بود ولی این زمان با پرواز به سه دقیقه و نیم خواهد رسید.»

شایان‌ذکر است که این بازار نوظهور، هنوز هیچ شرکت‌کننده اصلی‌ای ندارد و تنها کمپانی‌هایی مانند اوبر برنامه‌های خود برای عرضه تاکسی‌های پرنده تا سال 2020 را اعلام کرده‌اند. بر همین اساس نیز قرار است تا دو سال دیگر این تاکسی‌ها در شهرهایی مانند دوبی، دالاس و لوس‌آنجلس شروع به فعالیت کنند.

به همین دلیل نیز پورشه نیز می‌خواهد وارد رقابت تاکسی‌رانی هوایی شده و خود را به‌عنوان یکی از بزرگان این بازار مطرح سازد. از سوی دیگر شرکت مادر پورشه یعنی فولکس‌واگن نیز سال پیش از طرح مفهومی خودروی پرنده خود رونمایی کرده است و شرکت‌هایی مانند ایرباس و بوئینگ هم چشمی به این بازار دارند. همین امر نیز ممکن است موجب شود که فرایند مهاجرت از زمین به آسمان برای ما تسریع گردد.

منبع: qz

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل