نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قطعه سازان آلایندگی کمتر را انتخاب کردند

جهان امروز روزبه‌روز با مشکلات بیشتری در زمینه آلایندگی روبرو می‌شود و گازهای گلخانه‌ای موجب تخریب کره زمین شده‌اند. بااین‌وجود همچنان کسانی مانند دونالد ترامپ وجود دارند که فکر می‌کنند گرمایش زمین یک افسانه است و چشمان خود را بر روی حقیقت بسته‌اند.

در این میان خودروسازان آمریکا از این شرایط استفاده کرده و درخواست کرده‌اند تا قانون کاهش آلایندگی خودروهای تولیدی مورد بازبینی قرار بگیرد. این قانون که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما وضع شده است، به خودروسازان تا سال 2025 فرصت داده است تا میزان آلایندگی محصولات خود را به نصف برسانند.

با این حال خودروسازان معتقدند که نیاز به خودروهای بزرگ‌تر، موجب افزایش آلایندگی نهایی می‌شود و این طرح برای آن‌ها دست‌یافتنی نیست. با این شرایط دولت ترامپ در حال بررسی جهت تغییر دادن این قانون است. در این میان 5 شرکت اول تامین قطعات خودرو در آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با این کار مخالفت کرده‌اند.

آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا به تولید محصولاتی سبز ادامه بدهند و آینده‌ای بهتر را برای همه رقم بزنند. بر اساس قانونی که در دوران اوباما وضع شد، می‌تواند شاهد سالانه 1 تریلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف مشتریان بود ولی این امر برای تجار چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. در این میان آلایندگی ایجاد شده توسط خودروهای آمریکایی نیز به‌شدت کاهش پیدا خواهند کرد که این امر درنهایت برای عموم مردم آمریکا و جهان مفید خواهد بود.

منبع: sfgate

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل