نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایده هایی برای شهری بهتر

 

در این مراسم که از روز چهارشنبه 9 اسفند 1396 آغاز شده بود، اهداف گوناگونی شامل مدیریت حمل و نقل به صورت هوشمند، ترافیک، آلودگی هوا، مدیریت پایدار منابع آب، انرژی ، مدیریت پسماند و دیگر موضوعات زیست محیطی و مدیریت شهری، دنبال شد.

 اساس این استارت آپ بر ۴ محور اصلی مدیریت حمل و نقل و ترافیک، کاهش آلودگی هوا، مدیریت پایدار منابع (آب، انرژی، پسماند و تنوع

زیستی) و ایجاد درآمد های پایدار است.

در مراسم اختتامیه این رویداد دکتر صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان سخنانی اهمیت اینگونه رویدادها را مجددا یادآوری و بر تاثیر برنامه  های این چنینی در آینده و ارتقای سطح محیط زیست کشور و در نهایت ارتقای سطح زندگی شهروندان تاکید کرد.

وی با اشاره به اينکه امروزه شهرها کانونهاي رشد، بالندگي و توسعه جوامع انساني هستند و حجم بزرگی از فعاليتهاي انساني در آنها متمرکز است گفت: اکنون بيش از نيمي از جمعيت و تا سال 2050 بيش از 70 درصد جمعيت کره زمين در شهرها سکونت خواهند يافت.

دکتر علیپور ضمن اشاره به آرمان های جهانی توسعه پایدار ، شهرهای هوشمند را بر 3 پایه اصلی شامل تمرکز بر پايداري شهرها و جوامع، اقدامات لازم در راستاي تغيير اقليم، تمرکز بر بهره گيري از تکنولوژيها و نوآوريها در راستاي ارتقاء سطح زيرساختها استوار دانستند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزاري نخستين استارت آپ ويکند محيط زيست و مديريت شهري هوشمند را از نخستين گامها در مسير حرکت به سوي تهران پايدار هوشمند خواند و گفت: این رویدادها می توانند آغازگر فصل جدیدی از کانونهای شکوفایی انسانی و هویت بخشی به  توسعه پایدار در کلانشهر تهران شود.

در ادامه برنامه پس از سخنرانی دکتر زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر، اعضای هیئت‌داوران مشخص‌شده و 11 تیم حاضر هرکدام به مدت 5 دقیقه به ارائه ایده‌ها،  چگونگی تحقق، مدل‌های درآمدزایی و دیگر زوایای آن پرداختند تا از نتیجه 54 ساعت تلاش فشرده خود رونمایی کنند.

هیئت‌داوران 6 نفره این رویداد را علی حاج محمدی مؤسس دو استارت آپ همیار ورد پرس و ژاکت، دکتر آیدین سلام زاده مؤسس و مدیرعامل استارت آپ لندسریر، دکتر کاوه یزدی فرد مدیر ارشد عملیات شتاب‌دهنده آواتک، مهندس مجید محرابی کارشناس سازمان مدیریت پسماند، محمدهادی حیدر زاده مشاور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و حسین رضاشهیدزاده قائم‌مقام شرکت کنترل کیفیت شهرداری تهران تشکیل می‌دادند.

در انتها پس از اتمام ارائه‌ها ، سه تیم برتر این رویداد انتخاب‌شده و جوایز نفیسی به آن‌ها اهدا شد. تیم سوم به نام تیم "میدون"  با ایده خرید آنلاین میوه و تره‌بار برای شهروندان، تیم دوم به نام "رعنا" با ایده خریدوفروش آنلاین گل و گیاه به همراه خدمات پس از فروش، و تیم اول به نام "پلاس تیک" با ایده استفاده مجدد از مواد دورریختنی و اتصال خریداران و فروشندگان این نوع وسایل حائز برترین رتبه‌ها شدند.

 

گزارش: سعيد عباسي

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل