نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشدار بیل گیتس درباره ارزمجازی

بیل گیتس به عنوان موسس شرکت مایکروسافت، فردی شناخته شده در سیلیکون ولی به حساب می اید. او به تازگی در مصاحبه ای به یکی از جنجالی ترین مابحث روز فناوری و اقتصاد جهان پرداخته است و نظرات خودش را به صورت واضح درباره ارزهای مجازی اعلام کرده است.

بر اساس مجموع سخنان او می‌توان گفت که بیل گیتس به‌هیچ‌عنوان طرفدار ارزهای مجازی نیست. او معتقد است که این پدیده سرشار از جنبه‌های منفی است و به ناامن شدن جوامع جهانی کمک می‌کند. بر اساس گفته‌های بیل گیتس، بیشترین بهره از ارزهای مجازی را کسانی می‌برند که فعالیت‌های قانونی مثبت ندارند.

او معتقد است که این ارزها برای خریدوفروش غیرقانونی و قاچاق، فرار از مالیات و عملیات تروریستی ایدئال هستند. بیل گیست دراین‌باره می‌گوید: «ویژگی اصلی ارزهای مجازی، ناشناس باقی ماندن مالک آن‌ها است. فکر نمی‌کنم این موضوع چندان خوب باشد. دولت‌ها دیگر نمی‌توانند مواردی مانند پول‌شویی، فرار از مالیات و یا حتی تأمین مالی تروریست‌ها کنترل کنند.»

موسس مایکروسافت می‌گوید که ارزهای مجازی مشابه با یکی از سو استفاده‌های دیگر از فناوری است و می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از افراد شود: «ارزهای مجازی مانند خریدوفروش مواد مخدر در دنیای آنلاین می‌تواند منتهی به مرگ انسان‌ها شود و سو استفاده از فناوری است.»

به‌این‌ترتیب نخستین موج مخالفت با ارزهای مجازی به راه افتاده است و در این میان نکاتی که گیتس به آن‌ها اشاره کرده است، به‌شدت قابل تامل است. برای مثال اگر کسی بخواهد تأمین مالی گروه‌هایی مانند داعش و القاعده را برعهده‌گرفته و به آتش فعالیت‌های تروریستی ازاین‌دست دامن بزند، می‌تواند بدون دردسر و با آرامش خاطر به این کار مشغول گردد و ترسی بابت هویت خودش نداشته باشد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل