نشست بررسی و نقد فیلم "تمشک" از منظر اخلاق زیستی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن‌سینا، در این جلسه، با حضور دکتر محمد راسخ، مدیر گروه پژوهشی حقوق و اخلاق زیستی پزوهشگاه ابن سینا، امیر پوریا، منتقد فیلم و دکتر فرهاد یغمایی، مسئول کلینیک درمان‌های جایگزین مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، فیلم تمشک از منظرهای حقوق و اخلاق زیستی و سینمایی، نقد و تحلیل می‌شود.

 فیلم تمشک ماجرای زوجی نابارور (حمید و هما) را روایت می‌کند که با پیشنهاد پزشک، روش رحم جایگزین را برای حل مشکل خود انتخاب می‌کنند و در این راه خانمی جوان به نام رضوان که با مشکلات متعددی دست به گریبان است، می‌پذیرد که جنین آنها را در رحم خود پرورش دهد. اما تصادف حمید و هما که به مرگ هما و فراموشی حمید می‌انجامد، همه چیز را دگرگون می‌کند.

رحم جایگزین از روش‌های نوین درمان ناباروری است که به دلیل پیچیدگی‌ها و چالش‌های اخلاقی، روانشناختی، اجتماعی و حقوقی در سال‌های اخیر مورد توجه‌ها فیلمسازان قرار گرفته است و آثار دیگری، همچون سریال "ساعت شنی" و فیلم‌های سینمایی همچون "دعوت" و "با دیگران" نیز با این موضوع خلق شده‌اند.

این جلسه در تاریخ دهم اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن همایش‌های مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، واقع در خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال، برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا