نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شکست وکلا در برابر هوش مصنوعی

در این رقابت که میان پلت فرم هوش مصنوعی LawGeex با اساتید حقوق دانشگاه استنفورد، مدرسه حقوق دانشگاه دوک، و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (آمریکا) برگزار شد، جمعی از وکلای باتجربه در برای هوش مصنوعی آموزش‌دیده برای ارزیابی قراردادهای حقوقی قرار گرفتند.

رقبا چهار ساعت زمان داشتند تا 5 توافقنامه عدم افشا (NDAs) را بررسی کرده و 30 موضوع حقوقی شامل داوری، محرمانه بودن رابطه، جبران خسارت را شناسایی کنند. امتیازدهی بر اساس میزان دقت در تعیین این مسائل حقوقی صورت می‌گرفت.  

شکست انسان در برابر هوش مصنوعی

گروه وکلا به‌طور متوسط توانستند با دقت 85 درصدی، مسائل حقوقی را شناسایی کنند، درحالی‌که هوش مصنوعی (AI) این کار را با دقت 95 درصدی تکمیل کرد. در یکی از قراردادها، میزان دقت هوش مصنوعی 100 درصد گزارش شد، اما حداکثر امتیاز وکلا تنها 97 درصد بود.

شناسایی مسائل حقوقی موردنظر توسط هوش مصنوعی در 26 دقیقه انجام شد، اما وکلا این کار را در 92 دقیقه انجام دادند.

گرنت گلوسن (Grant Gulovsen)، یکی از وکلایی که در این رقابت در برابر هوش مصنوعی شرکت داشت، عنوان کرد که این رقابت درست مشابه فعالیت‌های روزانه وکلا بود. اکثر قراردادها در این رقابت، توافقنامه‌های همکاری یا مواردی مشابه توافقنامه عدم افشا (NDAs) بودند.

پایان عصر وکلا؟

باوجوداین شکست، متخصصان تأکید می‌کنند که می‌توان از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به وکلا برای تمرکز بیشتر، انجام سریع‌تر و دقیق‌تر کارها استفاده کرد.

اریکا بوئل (Erika Buell)، استاد مدرسه حقوق دانشگاه دوک فناوری که در طراحی پلت فرم هوش مصنوعی LawGeex مشارکت داشت، تأکید کرد: هوش مصنوعی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین توانایی مغز انسان برای تحلیل و تمرکز بر مسائل مختلف (و پیچیده) شود.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: mashable

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل