طرح چین برای گسترش موزه های علوم

روز گذشته وزیر دارائی کشور چین به طور رسمی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد با صرف مبلغی در حدود 350 میلیون یوان برابر با 56 میلیون و 400 هزار دلار آمریکا ، فرهنگ بازدید از موزه های علوم را گسترش داده و بازدید از این مراکز علمی را برای همگان رایگان سازد . در این طرح ، هزینه ورودی از برخی موزه های منتخب در این کشور حذف شده و مبلغ آن از طریق دولت پرداخت خواهد شد .

بر اساس این طرح بازدید از نود و دو موزه  منتخب ، که همگی جز موزه های علوم محسوب می شوند در سراسر این کشور رایگان خواهد شد . لازم به توضیح است که بر پایه  اطلاعات منتشر شده از این طرح ، اقدام فوق گام نخست در این مسیر بوده و دولت چین در نظر دارد تا سال 2016 میلادی بازدید از تعداد بیشتری از موزه های علوم را برای بازدید کنندگان رایگان سازد .

در همین زمینه انجمن علوم و تکنولوژی چین ، ضمن استقبال از این تصمیم دولت  ابراز امیدواری کرد که به زودی تمامی موزه های علوم در این کشور رایگان شده و عموم مردم امکان بازدید از این مراکز را داشته باشند .

لازم به توضیح است که برخی از موزه های اصلی چین مانند موزه علم و تکنولوژی ، موزه پکن ، موزه علم تکنولوژی شانگهای و چندین موزه مشهور دیگر شامل این طرح نشده و برای بازدید از آن ها همچنان نیاز به خرید بلیط وجود دارد . دلیل اصلی این موضوع نیز وجود تعداد زیاد بازدید کننده در این موزه ها است که پیش بینی می شود با رایگان شدن بازدید از آن ها ، تعداد بازدیدگنندگان چند برابر شده و این موضوع می تواند آسیب هائی را به موزه وارد کند و برای رسیدن به این هدف باید زمینه های بیشتری فراهم شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا