برتری فروش تسلا بر بنز و بی ام و

شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان حضور دارند ولی کمتر کسی است که به کیفیت و فناوری ساخت ویژه خودروهای آلمانی شکی داشته باشد. در این میان بسیاری از افراد مطمئن هستند که فروش محصولات آلمانی در سراسر جهان بسیار خوب بوده و در خود خاک آلمان تضمین شده است.

با این وجود آمار فروش محصولی به نام تسلا مدل اس نشان از این دارد که این خودرو در کلاس خود موفق به شکست دادن این رقیبان سرسخت در خاک آلمان شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده از مرکز تحقیقاتی JATO داینامیکز، بررسی‌های انجام شده از آمار فروش محصولات پرچم‌دار شرکت‌های مختلف نشان دهنده این است که پرچم‌دار شرکت تسلا به نسبت پرچم‌دار شرکت‌هایی مانند آئودی، بی ام و و مرسدس بنز، موفق‌تر عمل کرده است.

خودرو تمام الکتریکی تسلا مدل اس توانسته است تا در خاک یکی از کشورهایی موفق باشد که صنایع خودروسازی آن، بسیار مغرور و باکیفیت است و چنین امری برای تسلا یک دستاورد بزرگ است. از سوی دیگر بدون شک شرکت‌های آلمانی نیز بیکار نخواهند نشستن و اجازه نخواهند داد تا یک شرکت خارجی بازار آن‌ها را از آن‌ها برباید.

در این میان باید در نظر داشته باشید که این آمار تنها در مقایسه آمار فروش مدل‌های برتر و تک پرچم‌داران این شرکت‌ها بوده است و بدون شک آمار فروش کلی تسلا حتی نزدیک به آمار فروش سه شرکت المانی یاد شده نیست. بااین‌حال یک تحلیل‌گر صنایع خودروسازی به نام فیلیپه مونوز در این باره حرف جالبی می‌زند و می‌گوید: «این آمار یک زنگ خطر برای شرکت‌هایی مانند مرسدس است زیرا نشان می‌دهد که یک شاخه کوچک‌تر و هوشمندتر از صنایع خودروسازی می‌تواند بازار بومی آن‌ها را از دستشان دربیاورد.»

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا