بدنبال ثبت رکورد سرعت زمینی جدیدی هستم

اوا هاکانسون (Håkansson Eva) بخش زیادی از کارهای طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی را به همراه همسرش که قهرمان سابق موتورهای برقی است، در گاراژ منزل شان انجام می دهد.

هاکانسون در گفتگو با نیواطلس، از تجربیات دوران کودکی و علاقه مندی به خودروها مو موتورسیکلت های برقی گفت.

از دوران کودکی و نوجوانی تان بگوئید

پدرم نیز قهرمان مسابقات موتورسیکلت سواری بود و در سال 1962 قهرمان این مسابقات در سوئد شد. از همین جا، علاقه من به موتورسواری و سرعت شکل گرفت؛ بنابراین می توانم بگویم که علاقه به سرعت و موتورسواری، یک اختلال ژنتیکی در من بود!

دو برادر بزرگتر از خودم داشتم و دوست داشتم هرکاری که آنها انجام می دهند، انجام دهم. برادرم یک بار برنده رقابت Science Fair شد و به آلمان سفر کرد؛ همین باعث شد که من نیز در این رقابت ها شرکت کرده و دوبار برنده شوم و به انگلیس و آمریکا سفر کنم.

چگونه تصمیم گرفتید وارد حیطه موتورسیکلت های برقی شوید؟

معتقدم که در پس تصمیم های زندگی، یک تاریخچه نسبتا طولانی وجود دارد. من در خانواده ای دوستدار محیط زیست و مراقب طبیعت بزرگ شدم که این مسأله در گرایش من به سمت موتورها و خودروهای برقی بسیار تأثیرگذار بود.

در دوران دبیرستان به فناوری، علوم و محیط زیست علاقه زیادی داشتم. در دانشگاه در رشته اقتصاد محیط زیست ادامه تحصیل دادم و پایان نامه نهایی را با موضوع مشوق های سیاسی برای خودروها با میزان انتشار کم ارائه کردم.

در مورد طراحی موتورسیکلت هایتان بگوئید

اولین موتورسیکلتی که بر روی آن کار کردم، موتور Cagiva Freccia بود و تلاش کردم تا تغییرات زیادی در آن اعمال کنم. علاقه زیادی به موضوع خودروهای برقی بویژه آلایندگی کم آنها داشتم و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دادم.

سال 2009 برای نوشتن کتابی در مورد خودروهای برقی (EVs) قصد داشتم از عکس سریعترین موتورسیکلت برقی در آن زمان – Killacycle – استفاده کنم. با صاحب موتورسیکلت، بیل دوب (Bill Dubé) تماس گرفتم و در سمپوزیوم خودروهای برقی در آمریکا با هم ملاقات کردیم.

و این ملاقات زمینه ازدواج شما را فراهم کرد؟

بله، حدود 9 سال از ازدواج ما می گذرد. بیل قهرمان سابق موتورهای برقی است و در طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی کمک زیادی به من می کند.

در مورد رکوردشکنی با موتورسیکلت Killajoule بگوئید

حدود 80 درصد این موتورسیکلت برقی را با همکاری همسرم در مدت 5 سال ساختیم. چندین بار، رکوردهای مختلفی از جمله سریعترین موتورسیکلت برقی جهان و سریعترین موتورسیکلت ساید کار جهان را با Killajoule ثبت کردم.

وزن کلی موتورسیکلت برقی Killajoule حدود 700 کیلوگرم، طول موتور 5.6 متر، عرض 0.53 متر و ارتفاع آن 0.96 متر است. بدنه از جنس آلومینیوم، به همراه کامپوزیت فایبرگلاس مخروطی، چرخ ساید کار، ترمز دیسکی خودرو و دو چتر نجات ترمز از جنس کولار است.

از کاری که انجام می دهید، احساس رضایت می کنید؟

از کودکی عاشق سرعت، موتورسواری، مهندسی، طراحی و تعمیر موتورسیکلت و خودرو بودم؛ و حتی در گاراژ منزل، جوشکاری و ساخت برخی قطعات موتور سیکلت ها را انجام می دهم.

آیا همچنان به دنبال ثبت رکوردهای جدید هستید؟

با همکاری همسرم، درحال طراحی موتورسیکلت برقی جدیدی به نام Green Envy هستیم. قصد دارم تا سال 2020 رکورد جدیدی را با این موتورسیکلت برقی ثبت کنم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا