نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاکسی‌های هوایی تا 10 سال دیگر به بازار می‌آیند

شرکت اوبر یکی از شرکت‌هایی است که تحولی بزرگ در صنایع حمل‌ونقل ایجاد کرده است. این شرکت که نخستین سیستم درخواست آنلاین تاکسی را طراحی کرده است، علیرغم پیشتازی خود در این زمینه، به یک بازار محدود قناعت نکرده و به سراغ نوآوری‌های مختلف رفت.

یکی از نوآوری‌های جذاب مدنظر این شرکت، استفاده از تاکسی‌های پرنده برای جابجا کردن مسافر در آسمان‌ها بوده است. این کمپانی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که این تاکسی‌ها درحال‌توسعه و ساخت هستند و در سال 2020، نخستین مدل از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که این تاریخ اعلام‌شده، بیش‌ازحد خوش‌بینانه بوده است زیرا این شرکت به‌صورت رسمی اعلام کرده است که برنامه عرضه این فناوری برای آن‌ها بین 5 تا 10 سال دیگر به طول خواهد انجامید. مدیر ارشد اجرایی این شرکت که دارا خسروشاهی نام دارد در نمایشگاهی در توکیو اعلام کرده است که این برنامه‌ریزی زمانی برای ارائه این فناوری موردنیاز خواهد بود.

شایان‌ذکر است که شریک شرکت اوبر در این پروژه آینده محور، سازمان ناسا است و هنوز معلوم نیست که نتیجه این پروژه برای نخستین بار کی به جهانیان معرفی خواهد شد. در حال حاضر تنها چیزی که در اختیار قرار دارد، یک دفترچه 99 صفحه‌ای از شرح برنامه و هدف اوبر برای ساخت چنین نوعی از تاکسی است.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل