نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گلکسی نوت 9 با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه نخواهد شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در اکتبر سال گذشته گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ در پاییز امسال از گوشی گلکسی نوت 9 رونمایی خواهد کرد. در این گزارش ها به استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر این دستگاه اشاره شده بود.

امروز گزارشی از کشور کره جنوبی منتشر شده که بر اساس آن نباید منتظر استفاده از چنین فناوری در گوشی گلکسی نوت 9 باشیم. به نظر می رسد این پروژه به تازگی لغو شده و سامسونگ تصمیم گرفته است تا یک بار دیگر از سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی دستگاه استفاده کند. 

تعدادی از تامین کنندگان قطعات سامسونگ در دو سال گذشته در حال کار بر روی سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر بوده اند ولی به نظر می رسد به علت مشکلات فنی، استفاده از این تکنولوژی با تاخیر همراه شود. بر اساس گفته منابع، دقت و مقاومت این سنسورها نسبت به نمونه های سنتی کمتر است.

سنسور اپتیکال به علت قرارگیری آن در زیر شیشه، دقت کمتری نسبت به نمونه های سنتی دارد. اگر از سنسور اثر انگشت خازنی استفاده شود، به علت قرارگیری آن بر روی لایه بالایی نمایشگر، احتمال آسیب دیدگی آن بالا می رود. در این میان سنسورهای اولتراسونیک چنین مشکلاتی ندارند، ولی در حال حاضر با قیمت بالایی در دسترس تولیدکنندگان قرار می گیرد.

شرکت های سامسونگ، کوالکام، سیناپتیکس و کمپانی تایوانی IGES TEC در حال کار بر روی سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر هستند. انتظار می رود سال آینده مشکلات مربوط به توسعه این فناوری رفع شود و شاهد استفاده از آن در تعداد زیادی از گوشی های هوشمند باشیم. در حال حاضر تنها گوشی ویوو X20 Plus UD از این فناوری بهره می برد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل