کاهش قند خون با استفاده از فناوری نوین

به گزارش باشگاه خبرنگاران حتی اگر شما دیابتی هم نیستید، حتما شنیده اید که آنها باید مراقب مشکلاتی که پاهایشان دچار آن میشود باشند؛ دلیل آن این است که اغلب آنها در مورد مشکلات پا حساسیتی نشان نمی‌دهند و به این دلیل نمیدانند که چه زمانی لازم است که وزن خود را به نحوی تغیر دهند که منجر به کاهش فشار در ناحیه خاصی از پا شود و دچار زخم های مزمن که ممکن است در نهایت منجر به قطع عضو شود، نشوند.
در حالی که کفش فشارسنج یکی از گزینه های پیشنهادی است، موسسه فرانهوفر آلمان در تحقیقات سیلیکونی خود مدعی است که جوراب ساق بلند فشار سنج یک راه حل قوی برای این مشکل است.

هر کدام از این جورابها از دو لایه تنفسی پنبه ای یا پارچه ای، و رطوبتی فیتیله ای ساخته شده است که در بین لایه های آن یک فیلم سیلیکونی کششی پیچیده شده است. در هر دو طرف فیلم مجموعا 40 الکترود دی‌الکتریک انعطاف پذیر کار گذاشته شده است که از گرافیت یا کربن سیاه و سفید ساخته شده اند و یک ماژول الکترونیکی نیز در انتهای جوراب کار گذاشته شده است.

هنگامی که فشار به یکی از مناطق پا وارد میشود، سیلیکون موجود در آن ناحیه نازکتر میشود. این باعث میشود که قدرت برق آن ناحیه افزایش پیدا کند. از طریق واکنشهایی که روی سنسور آن ایجاد میشود، ماژول الکتریکی دستوراتی را برای تغیر وضعیت صادر میکند و این کار را با فرستادن علامت خطر روی گوشی هوشمند کاربر انجام میدهد.

کاربران با استفاده از این دستگاه میتوانند اثرات افزایش وزن و حتی کفشهای مورد استفاده را تغیر داده و از این طریق به سلامتی خود در بلند مدت کمک نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا