دانشمندان ناسا در المپیک زمستانی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، هم‌اکنون ورزشکاران و تماشاگران متعددی در "پیونگ چانگ" کره جنوبی گردهم آمده‌اند تا در رویداد ورزشی "المپیک زمستانی 2018" شرکت کنند. ولی آن‌ها تنها افراد حاضر در این رویداد نیستند.

دانشمندان ناسا نیز در این رویداد حضور دارند؛ نه فقط برای شرکت درالمپیک زمستانی، بلکه برای مطالعه برف و یخ منطقه!درحال حاضرناسا به همراه 19 سازمان دیگر از کشورهای مختلف، از بازی‌های زمستانی برای مطالعه و مشاهده بارش برف استفاده می‌کند.  هدف آنها اینست که در نهایت بتوانند زمان دقیق بارش برف را پیش‌بینی کنند.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواشناسان، سرمای شدیدی را برای بیست و سومین المپیک زمستانی پیش‌بینی کردند. در واقع، این دوره از مسابقات می‌تواند به عنوان سردترین دوره، درتاریخ برگزاری این مسابقات به ثبت برسد. به طوری که منبع وزش باد سرد در این منطقه، ازسمت "سیبری" است.

این پروژه بخشی از یک همکاری بین دانشمندان 11 کشور است که از 70 ابزار مطالعه در سراسر منطقه استفاده می‌کنند تا میزان برف موجود در منطقه را از ابتدای المپیک در 9 فوریه تا انتهای برگزاری مسابقات پارالمپیک در 18 مارس اندازه‌گیری کنند.

مانوئل وگا مهندس ناسا و همکارانش ، در حال مطالعه نحوه اندازه گیری برف موجود روی زمین وهوا هستند تا به پیش‌بینی بارش برف کمکی موثر کنند. در این بررسی، محققان از "ابزارهای زمینی" ، "مدل های آب و هوایی" و "داده‌های ماهواره ای" برای جمع آوری اطلاعات دقیق درمورد شرایط کنونی بارش برف استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین "مدل‌های پیش‌بینی تجربی" را نیز آزمایش می‌کنند.

محققان این مشاهدات را در16 نقطه مختلف در نزدیکی محل برگزاری مسابقات و هر شش ساعت یک بار انجام می‌دهند. به طور کلی، زمین "پیونگ چانگ" به طرز چشمگیری تغییر می‌یابد و جریان هوا در این منطقه به سرعت در حال تغییر است که موجب می‌شود نزدیک این منطقه برف عظیمی ببارد. این دقیقا همان چیزی است که محققان ناسا به آن امیدوارند زیرا این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا دقت خود در پیش‌بینی بارش برف را تست کنند.