بومی سازی ماشین همودیالیز در کشور

به گزارش ایسنا، نخستین ماشین RO بومی سازی شده در نمایشگاه ایران هلث که هفته آینده در تهران برگزار می شود به نمایش خواهد گذاشت.

مهم ترین نقش کلیه دفع سموم از بدن است و در صورتیکه فردی کلیه هایش از کار بیافتد باید یا پیوند کلیه انجام دهد و یا از روش همودیالیز استفاده کند. همودیالیز خونی یک روش جایگزین کلیه برای افرادی است که به مرحله پایانی بیماری کلیوی می رسند. در این روش، بیمار در هفته سه روز به بخش دیالیز مراجعه می کند تا با استفاده از دستگاه و تجهیزات دیالیز سموم باقی مانده در بدنش را از طریق تصفیه خون از بدنش بیرون بکشند. در همین راستا و با توجه به افزایش شمار و نیاز بیماران کلیوی در کشور، شرکت‌های عضو کنسرسیوم دیالیز ایران با بومی سازی جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و با بهره گیری از دانش و توانایی های متخصصان ایرانی تلاش می‌کنند این نیاز پزشکی را در کشور برآورده کنند.

در همین زمینه، صافی های دیالیز تولیده شده توسط یکی از شرکتهای عضو کنسرسیوم در سال 1393 به حدی رسید که کشور را خودکفا کرد و حتی صادرات این محصول به کشورهای منطقه نیز آغاز شده است.

یکی دیگر از شرکت های عضو کنسرسیوم هم آموزش پرستاران و سرپرستاران دیالیز و نیز راه اندازی، استانداردسازی، توسعه و تجهیز کلینیک های دیالیز را به نحوی نوآورانه دنبال می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا