ساخت پایه های هوشمند سلول های خورشیدی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، حمید سرخیل عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: در دنیای رو به توسعه امروز، مسائل زیست محیطی متأثر از فرایند توسعه ای، نظیر آلودگی هوا، آب و خاک میراث تصمیم گیرندگان دو قرن گذشته است که دراین میان تولید برق از منابع تجدیدپذیر و پاک راه حل کلیدی برای بهبود وضعیت در آینده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه توجه به سیستم های فناورانه فتوولتائیک بسیارحائز اهمیت است، افزود: دراین خصوص محمود رضا رستمی دانشجوی کارشناسی ارشد عمران – محیط زیست دانشکده محیط زیست زیر نظر اساتید توانست با یک ایده نوآورانه و با استفاده از قطعات کاملا بومی دست به یک اختراع ممتاز بزند.
سرخیل با اشاره به اینکه دانشجوی مذکور در قالب پروژه پایان نامه مقطع ارشد خود موفق به این اختراع در مدت یک سال شد بیان داشت: این سیستم بازده و کارآمدی بسیار بالایی را در تفریق نور به سایه و ذخیره انرژی خورشیدی نسبت به نمونه های موجود در کشور و حتی نمونه های مشابه خارجی دارد.
این استاد دانشگاه افزود: با حمایت مراکز تحقیق و توسعه (R&D ) می توان با تولید انبوه این سیستم در زمینه ساخت پنل های خورشیدی ، صنعت ساختمان سبز و انرژی های سبز گام بزرگی برداشت.
وی ادامه داد: چنین دستاوردهایی اقدامی عملی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و انرژی های تجدید پذیر است.
در اجرای این پروژه جواد بداق جمالی و بهزاد رایگانی از اعضای هیات علمی دانشکده محیط زیست نیز به عنوان تیم راهنما و مشاوره ایفای نقش کردند.
دانشکده محیط زیست از سال 1351 تاکنون در کرج فعالیت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا