نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگرهایی از جنس الماس

افتادن تلفن همراه از دست ما به یک پدیده مرسوم بدل شده است و بدون شک کمتر کسی وجود دارد که این اتفاق را تجربه نکرده باشد. در این میان با توجه به بزرگ‌تر شدن نمایشگر تلفن‌های همراه هوشمند، این سقوط‌ها معمولا به شکستن نمایشگر منتهی می‌شوند و به همین دلیل نیز شرکت‌ها به دنبال روش‌هایی برای مستحکم سازی این نمایشگرها هستند.

آخرین راهکار ارائه شده در این زمینه استفاده از مادهای غیرقابل‌انتظار برای این امر بوده است. بر اساس گزارش‌ها قرار است تا دانشمندان به‌زودی نمایشگرهایی را از جنس الماس تولید کنند. این نسل جدید از صفحات نمایش در حال حاضر در حال آزمایش هستند و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2019 شاهد عرضه نخستین تلفن همراه هوشمند بر پایه این نوع نمایشگر باشیم.

الماس‌ها نانو کریستال‌هایی هستند که قرارگیری تصادفی آن‌ها موجب شکل‌گیری الماس‌های تزئینی‌ای که با آن آشنا هستیم می‌شوند. بااین‌وجود دانشمندان بانظم بخشیدن  به  این کریستال‌ها موجب شده‌اند تا آن‌ها به‌صورت یک لایه شکل گرفته و به‌راحتی بتوانند در کنار هم در یک سطح تخت حضورداشته باشند.

شرکت میزبان این پروژه، Akhan نام دارد و مدیر ارشد اجرایی آن به  نام آدام کاهن دراین‌باره بسیار خوش‌بین است. تاریخ تعیین‌شده برای عرضه این محصول توسط او سال 2019 اعلام‌شده است ولی در عمل نمی‌توان انتظار داشت که این تاریخ با تاخیر روبرو نشود زیرا او پیش‌ازاین نیز یک‌بار سال 2017 را سال عرضه این نوع نمایشگر اعلام کرده بود.

بااین‌حال در حال حاضر آزمایش‌های میدانی بر روی این نمایشگرها در حال انجام است. نکته مبهم در این زمینه این است که هزینه این نمایشگرها چقدر خواهد بود و چه تاثیری بر روی قیمت دستگاه خواهد داشت. 

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل