فرهنگ اقتصاد نفتی پیشرفتی حاصل نمی کند

 سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تجهیزات پزشکی و دارویی تولید شده در هلال احمر افزود: فعالیت های هلال احمر در امر تولید دارو، مدل مناسبی از همکاری بخش خصوصی، دولتی با شرکت های دانش بنیان است.وی گفت: رفع نیازمندی جامعه به تجهیزات پزشکی و دارویی امکانپذیر نیست مگر اینکه رابطه سودمندی میان پژوهشگران و تولیدکنندگان بوجود آید.

ستاری با تاکید بر اینکه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی داریم ثابت کنیم علم بهتر از ثروت است و این دانش است که می تواند تولید ثروت کند، افزود: دیگر نمی توان با فرهنگ اقتصاد نفتی و توجه به منابع زیرزمینی پیشرفت حاصل کرد و مردم باید بدانند فرد برخوردار از دانش ثروتمند است نه کسی که خودروهای گران قیمت سوار می شود.

وی معافیت سربازی افرادی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند را یکی از برنامه های این معاونت برای کمک به فعالان شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: با شغل های دولتی نمی توانیم جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهیم و باید جوانان در شرکت های خود با علاقه کار کنند.

ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است ریسک های سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان را برعهده بگیرد و از فعالان این عرصه حمایت جدی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا