نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ویندوز ۷ پرکاربرترین سیستم عامل جهان است

سیستم عامل ویندوز به‌عنوان اصلی‌ترین نسخه سیستم‌های عامل دسکتاپی در کشور ما شناخته می‌شود. این سیستم عامل با نسخه‌های مختلف و امکانات استاندارد و خوب خود، همواره در تمامی جهان به‌شدت محبوب بوده است. با این وجود از میان نسخه‌های مختلف این سیستم عامل، کدام نسخه بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است؟

بسیاری معتقدند که با توجه به قابلیت‌ها و سیستم امنیتی نیرومندتری که ویندوز ۱۰ در اختیار دارد و با توجه به سیستم به‌روزرسانی رایگان به این نسخه، در حال حاضر باید شاهد برتری ویندوز ۱۰ در جذب مخاطبان باشیم ولی در عمل شاهد نتیجه‌ای کاملا متفاوت هستیم.

بر اساس بررسی‌های انجام شده ویندوز ۷ با مالکیت بر ۴۲٫۳۹ درصد از کل دستگاه‌های جهان، بالاتر از ویندوز ۱۰ و مالکیت ۳۴٫۲۹ درصدی آن قرارگرفته است. این امر موجب می‌شود تا بتوان درک کرد که این سیستم عامل چگونه توانسته است بیشترین میزان محبوبیت در جهان را داشته باشد.

با توجه به این‌که آمار به دست آمده از سیستم‌های عامل در جهان بر اساس درصد محبوبیت آن‌ها برای نسخه‌های مختلف است، سیستم عامل.iOS نسخه ۱۱ با مالکیت نزدیک به ۱۲ درصد از بازار در رتبه سوم قرار می‌گیرد و سیستم عامل اندروید نسخه ۸، کمتر از یک درصد از کل بازار جهانی را در اختیار دارد.

از سوی دیگر نیز سیستم عامل لینوکس برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده موفق به سرنگون کردن سیستم‌های عامل تجاری نشده است و نه‌تنها در انجام این کار ناموفق بوده است بلکه با افت ۰٫۱۳ درصدی در مالکیت، بر روی ۱٫۳۱ درصد دستگاه‌های جهان نصب است.

منبع: The Inquirer

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل