نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه آمازون برای دو برابر کردن قابلیت‌های آلکسا

شرکت‌های مختلفی در جهان وجود دارند که امکانات مربوط به دستیار هوشمند صوتی را به کاربران ارائه می‌کنند ولی بدون شک باید یکی از موفق‌ترین آن‌ها را شرکت آمازون و دستیار هوشمند صوتی آلکسا دانست. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، این شرکت توانسته است تا به‌واسطه درآمد سه‌ماهه چهارم خود با رشد 6 درصدی در ارزش سهام روبرو گردد که بخش عمده‌ای از این رشد، به‌واسطه آلکسا محقق شده است.

این امر موجب شده است تا این شرکت تمرکز بیشتری بر روی این دستیار هوشمند صوتی داشته باشد و سعی کند تا کاربری‌های آلکسا را بهبود بخشد. بر اساس اعلام جف بزوس، قرار است تا پروژه آلکسا به سطحی به‌مراتب بزرگ‌تر گسترش پیدا کند. به این ترتیب آمازون قصد دارد تا پروژه توسعه آلکسا را به دو برابر سطح فعلی برساند.

بزوس دراین‌باره می‌گوید: «در سال 2017، چشم‌اندازهای آلکسا برای ما بسیار خوش‌بینانه بودند ولی بازهم از این چشم‌اندازها پیشی گرفتیم. حال انتظار داریم که این مقادیر، دور برابر شوند. ما به نقطه مهمی رسیده‌ایم که در آن شرکت‌های دیگر و توسعه‌دهندگان دیگر به‌سرعت استفاده از آلکسا افزوده‌اند.»

در این میان آمار و ارقام نیز نشان می‌دهند که این رویکرد به‌شدت قابل دفاع است. این شرکت توانسته است تا در طول یک سال با رشد 38 درصدی فروش روبرو گردد و به رقم 60.5 میلیارد دلار برسد که این امر موجب می‌شود تا این کمپانی با افزایش 3 دلار و 75 سنتی ارزش هر سهم خود، با رشدی عظیم در بازار اوراق بهادار روبرو باشد.

البته هنوز چندوچون این برنامه مشخص نیست و باید گفت که دو برابر کردن آمار استفاده و فروش آلکسا و بلندگوی اکو را می‌توان یک هدف بسیار بزرگ و بلندپروازانه دانست که ممکن است دستیابی به آن برای آمازون غیرممکن باشد ولی در صورت تحقق این امر، آمازون بیش‌ازپیش دست‌نیافتنی خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل