اختراع ایلان ماسک ممنوع میشود؟

نام ایلان ماسک در کنار شرکت‌های مختلفی مانند تسلا،  اسپیس اکس و … شنیده می‌شود. یکی از شرکت‌های او که کمتر از سایر شرکت‌ها مشهور است، کمپانی Boring است که چندی پیش با عرضه کردن یک شعله افکن توانست تا توجه رسانه‌ای شدیدی را به خود جلب کند.

این شعله افکن به نحوی طراحی شده بود که استفاده از آن بسیار آسان بوده و به‌راحتی قابل‌حمل بود و حتی پیش‌فروش آن نیز در وب‌سایت‌ها آغاز شد. با این حال به نظر می‌رسد که شرایط یاد شده برای مقامات آمریکا چندان خوشایند نبوده است و یکی از سناتورهای ارشد این کشور تصمیم به مبارزه با این اختراع دارد.

بر اساس گفته‌های یکی از سناتورهای آمریکایی به نام میگل سانتیاگو، این اختراع، نبوغ ماسک را نشان می دهد ولی در عین حال نیز می‌تواند دردسرهایی بزرگ برای آتش‌نشان‌ها و پلیس‌ها ایجاد کند که پتانسیل آن را دارد که این محصول را به یک مورد خطرناک بدل کنند. به همین دلیل نیز سانتیاگو به دنبال ممنوع کردن فروش این محصول به افراد عادی است.

از سوی دیگر نیز سخنگوی شرکت Boring اعلام کرده است که این دستگاه به‌صورت کاملا امن طراحی شده است و شعله افکن های اسپری که فروش آن‌ها آزاد است و برای سوزاندن برگ‌ها به کار می‌روند، بسیار خطرناک‌تر از شعله افکن طراحی شده توسط ماسک هستند.

در این میان باید دید که این دعوای قانونی به کجا خواهد رسید و آیا ماسک می‌تواند در این جبهه پیروز شود یا با دردسری بزرگ روبرو خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تولیدات ایلان ماسک همیشه با خلاقیت و نوآوری همراه بوده که بعضا کاربردی و مفید هم بوده اند و من از طرفداران این شرکت و محصولاتش بودم
    اما با این اختراع شاید بشه گفت این شرکت داره به جاده خاکی میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا