نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انفجار باتری آیفون در فروشگاه اپل

در زمان‌های قدیم برای آزمودن اصل بودن سکه‌ها، آن‌ها را گاز می‌زدند. سکه‌های اصل از فلزات بهترین بهره می‌بردند و خم نمی‌شدند ولی سکه‌های تقلبی به‌راحتی خم‌شده و موجب می‌شدند تا جاعل رسوا شود. بااین‌حال این روش سال‌ها پیش منقرض‌شده است ولی به نظر می‌رسد که برخی از افراد هنوز فکر می‌کنند که در میان اجداد خود زندگی می‌کنند.

یکی از مشتریان فروشگاه اپل در کشور چین، در اقدامی عجیب تصمیم به گاز گرفتن باتری یک دستگاه آیفون کرد. نتیجه به‌دست‌آمده کاملاً واضح بود؛ باتری دستگاه مستقیم در صورت او منفجر شد و آسیب‌دیدگی صورت این فرد و آسیب‌دیدگی جزئی فروشگاه اپل را به همراه داشت.

شبکه اشتراک ویدیوی چین که Miaopai نام دارد، به‌سرعت ویدیوی مربوط به این رخداد را منتشر کرد و درنتیجه نیز بازدید 5 میلیونی در چند روز برای این ویدیو به ثبت رسید. نکته جالب، تیتر ویدیوی یاد شده بود. کسی که این رخداد را به اشتراک گذاشته بود در شرح آن اشاره‌کرده بود که گاهی داشتن مغز، چیز خوبی است.

هنوز خبری درباره جزئیات آسیب واردشده به فرد و فروشگاه به رسانه‌ها راه پیدا نکرده است ولی با توجه به درگیری اپل با بحران باتری‌های همراه در مدل‌های قدیمی، خبرهای مربوط به باتری این دستگاه‌ها به‌سرعت به رسانه‌ها راه‌یافته و به تیتر اول بدل می‌شوند. به همین دلیل نیز این رخداد خنده‌دار که البته بهتر است آن را یک فاجعه فرهنگی دانست، به یک پدیده بین‌المللی بدل شده است.

در پایان باید یادآور شد که گاز زدن باتری به‌هیچ‌عنوان امر امنی نیست، گاز زدن باتری با توجه به وجود مایعات دارای املاح دردهان شما می‌تواند یک جریان الکتریکی برای تخلیه ناگهانی بار باتری دردهان شما ایجاد کند. این جریان ممکن است مانند این حادثه به انفجار منتهی شده یا در بهترین حالت تنها تمامی بار الکتریکی را به دهان شما انتقال بدهد که در این وضعیت نیز بر اساس حجم باتری، ممکن است شوک شدیدی به بدن شما وارد شود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل