نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چقدر با طلاق فاصله دارید؟

هیچ گاه نمی توان با صراحت بیان کرد که در زندگی مشترک، زن و شوهر به دنبال فاجعه جدایی و طلاق هستند اما عواملی همچون نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر، سطح تحصیلات و وضعیت شغلی، سطح خانواده ها و غیره می تواند در زندگی آن ها ایجاد اختلاف کرده و خطر طلاق را برای آن ها افزایش می دهد.

اختلاف سن در زوج ها می تواند عاملی برای طلاق محسوب شود. احتمال خطر طلاق در زوج هایی با یک سال اختلاف سن در مقایسه با زوج هایی که هم سن هستند، 3 درصد بوده و این تفاوت سنی اگه 5 سال باشد، احتمال طلاق تا 18 درصد افزایش پیدا می کند و در بین زوج هایی که 10 سال اختلاف سن دارند، 39 درصد بیشتر احتمال طلاق دیده می شود.

در این یادداشت به بررسی عواملی پرداخته می شود که از طریق آن ها می توان احتمال خطر طلاق را در زندگی زناشوئی پیش بینی کرد.

نکوهش و عیب جویی؛ رفتار شریک زندگی خود را به یک شرح و توصیف از شخصیت شریک زندگی خود تبدیل کردن از آن انتقاد منفی نمودن.

حالت دفاعی؛ برخورد و بازی با شریک زندگی در شرایط دشوار زندگی به طوری که یک جانی با قربانی خود دارد.

مسدود کردن مکالمه؛ قطع کردن سخنان شریک زندگی به طور مداوم.

این نتایج بر اساس گزارش ایرن برودوین (Erin Brodwin) ذکر شده که در آن گوتمن در کنار روبرت لوونسون (Robert Levenson)، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا-برکلی، دست به مطالعه و تحقیق 14 ساله زده و 79 زوج که در غرب ایالات متحده می کردند، با او همکاری کردند.

بر اساس اظهارات آویوا پتز (Aviva Patz) از دیگر روان شناسان، زوج های جوانی که با یک رابطه عاشقانه و بسیار عاطفی با هم ازدواج می کنند بیشتر مستعد طلاق هستند چرا که حفظ آن رابطه نزدیک و محبت آمیز در طول زندگی بسیار سخت و دشوار است و در واقع زوج ها نسبت به هم متوقع می شوند.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: iflscience

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل