انقلاب کامپوزیتی با شورلت سیلورادو 2019

خودروهای شورلت معمولا بسیار محبوب هستند و این شرکت آمریکایی هر ساله در نمایشگاه خودروی دیترویت نیز عملکردی ویژه را از خود به‌جای می‌گذارد. یکی از محصولات جذاب این شرکت در نمایشگاه امسال، وانت ویژه و نیرومند آن‌ها بود. این خودرو سال 2019 کمپانی شورلت که با نام شورلت سیلورادو خوانده می‌شود یکی از اصلی‌ترین مباحث این نمایشگاه اتوموبیل سال 2018 میلادی را به خود اختصاص داد.

 این وانت که سابقه‌ای طولانی در حضور در بازار دارد، به‌نوعی از نو طراحی‌شده و به فروش خواهد رسید. علاوه بر تغییرات متعدد ظاهری، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این مدل با مدل‌های قبلی را می‌توان در وزن آن مشاهده کرد. شورلت سیلورادو مدل سال 2019 با کاهش  وزن 450 پوندی یا 2.5 کیلوگرمی خود، یک محصول سبک‌تر، کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تر از مدل‌های پیشین است.

علاوه بر این نیز این خودرو در زیر کاپوت و داخل کابین خود، فناوری‌های بسیار جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده است. همچنین مواد کامپوزیتی به‌کاربرده شده در بدنه این خودرو نیز نوآورانه هستند و عامل اصلی این کاهش چشمگیر در وزن به‌حساب می‌آیند. هرچند که شورلت جزئیات نحوه پیاده‌سازی این کامپوزیت‌ها را لو نمی‌دهد. برای مثال  یکی از مدیران ارشد شورلت در رابطه با استراتژی مواد اولیه کامپوزیتی که در سیلورادوی جدید به کار گرفته شده است، پاسخی مبهم داده و اظهار داشت: « بیش از یک عنصر در جدول تناوبی وجود دارد.»

استراتژی جدیدی که در ساخت این وانت به کار رفته است طراحی ویژه‌ای را برای خودروی یاد شده به ارمغان آورده است که البته همه آن‌ها بازخورد مثبت نداشته است. برخی از کاربران، این طراحی جدید را بسیار متضاد و دوقطبی دانستند اما جدای از شکل ظاهری، سیلورادو به نظر خودرویی جدی و یک وانت واقعی به نظر می‌رسد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا