کشف ناشناخته های اقیانوس هند

ایگور دیگالو (Igor Dygalo) کاپیتان اول و سخنگوی نیروی دریایی روسیه اعلام کرد؛ کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای نیروی دریایی روسیه، ادمیرال ولادیمیرسکی (Admiral Vladimirsky) در نظر دارد، 234  ماموریت مشاهدات هواشناسی و بیش از 50 سنجش آب شناسی یا هیدرولوژیکی را به عنوان بخشی از مرحله نخست دوره جدید تحقیقات اقیانوس شناسی در اقیانوس هند انجام دهد.  

کشتی ادمیرال ولادیمیرسکی در حال اندازه گیری 13 هزار کیلومتر مسیر در عمق اقیانوس است که در برنامه ریزی خود این کار را طی 36 روز انجام خواهد داد. این کشتی تحقیقاتی در مرحله نخست سفر دریایی خود باید  234  ماموریت مشاهدات هواشناسی، بیش از 50 سنجش آب شناسی یا هیدرولوژیکی و 800 پژوهش و مطالعه عملیات سیستم رادیویی GLONASS در راستای تعیین نمودارهای ناوبری دریایی را به انجام رساند.

او در ادامه توضیحات خود اظهار داست: « کشتی ادمیرال ولادیمیرسکی در حال اندازه گیری 13 هزار کیلومتر مسیر در عمق اقیانوس است که در برنامه ریزی خود این کار را طی 36 روز انجام خواهد داد. این کشتی تحقیقاتی در مرحله نخست سفر دریایی خود باید  234  ماموریت مشاهدات هواشناسی، بیش از 50 سنجش آب شناسی یا هیدرولوژیکی و 800 پژوهش و مطالعه عملیات سیستم رادیویی GLONASS در راستای تعیین نمودارهای ناوبری دریایی را به انجام رساند.»

کاپیتان الکساندر پشکین (Alexander Pyshkin) در رابطه با این سفر پژوهشی گفت؛ در این سفر آخرین سیستم اندازه گیری وزن یا غلظت، دستگاه عمق سنج آب اقیانوس که از طریق امواج صوتی آب در اقیانوس به تشخیص عمق می پردازد و دستگاه کاوش هیدرولوژیکی به پژوهشگران کمک می کنند تا تحقیقات دقیق تر و جامع تری را به دست آورند.

کشتی ادمیرال ولادیمیرسکی در روز 15 دسامبر سال 2017 میلادی، کرانشتات (Kronshtadt) را ترک کرد. ماموریت این کشتی به عنوان بخشی از دومین سفر بین المللی به اقیانوس هند که تحت نظارت یونسکو سازماندهی شده است، آغاز شد. 

بیش از شش ماه، خدمه کشتی و اعضای هیات اعزامی، مجموعه ای از مشاهدات هیدرو- هواشناسی و سنجش نمودارهای ناوبری دریایی در امتداد مسیر عبور در دریای بالتیک، شمال، مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند را با خود همراه کردند.

بیشتر بخوانید:

در طول این دوره سفر تحقیقاتی، هیات اعزامی کشتی ادمیرال ولادیمیرسکی بازدید از مسیینا (Messina) ایتالیا محلی که اعمال افتخار آمیز ملوانان و تفنگداران دریایی روسیه در 110 سال پیش یادآور می شود، را در برنامه خود دارند. 110 سال پیش، در تاریخ 8 ژانویه سال 1908 میلادی، سرزمین اصلی ایتالیا و جزیره سیسیل توسط یک زلزله و یک سونامی ویران شد و بیش از صد هزار نفر جان خود را از دست دادند. در آن زمان ملوانان و تفنگداران دریایی روسیه به ساکنان زلزله زده این منطقه کمک بسیاری کردند.

پیش از این، هیات اعزامی کشتی ادمیرال ولادیمیرسکی سفر تحقیقاتی خود را در سراسر جهان و قطب جنوب انجام داده اند. اطلاعات، بررسی ها و نمودارهای ناوبری دریایی از پنج دریا حاصل این سفر تحقیقاتی، به زودی منتشر خواهد شد. در سال 2017 میلادی پژوهشگران اقیانوس از تمام ناوگان نیروی دریایی روسیه در حدود 20 سفر تحقیقاتی در نقاط مختلف اقیانوس های جهان انجام داده اند.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا