پیوند کبد در ایران به مرز دو هزار 850 مورد رسید

به گزارش ایرنا , دکتر سید علی ملک حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال 1372 تاکنون پیوند کبد به عنون یکی از خدمات ارزشمند پزشکی و درمانی در سطح ایران انجام می شود.

وی بخش پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز را بزرگترین بخش پیوند کبد جهان دانست و اظهارکرد: در دو ماه آینده این تعداد پیوند به سه هزار پیوند کبد افزایش خواهد یافت.

ملک حسینی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کبد در کشورهای تاجیکستان، پاکستان و لبنان تصریح کرد: ارایه آموزش های لازم در این راستا با این کشورها و دیگر کشورها همچنان ادامه دارد.

ملک حسینی کنگره بین المللی خون در یاسوج را جای خودآزمایی و تبادل افکار دانست و عنوان کرد: باتوجه به حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف جهان کنگره بین المللی خون یک مزیت مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهان است.

وی با بیان اینکه عصر امروز عصر رقابت علمی بین کشورهای جهان است ابراز داشت: کشوری که علم بیشتری یاد بگیرد و بهتر عمل کند برنده این رقابت خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در مجامع بین المللی باید اول بدانی، بخوانی و به آن عمل کنید تا بتوانید پیشرفت کنید.

کنگره چهار روزه بین المللی خون با حضور نمایندگان 14 کشور و شرکت نمایندگان 60 انجمن و موسسه داخلی و خارجی روز دوشنبه و با قرائت پیام آیت الله جوادی آملی در یاسوج آغاز شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا