قانون هوای پاک ، قانون نفس است

به گزارشد سیناپرس به نقل از ایرنا، کاوه مدنی روز سه شنبه در نشست تخصصی نحوه اجرایی کردن قانون هوای پاک افزود: مصوب کردن چنین اسنادی یک پروسه طولانی و طاقت فرسا است ، اسناد بالادستی خوبی در کشور وجود دارد اما مساله مهم بخش اجرا است که در این بخش لنگ می زنیم.

وی تاکید کرد: در سازمان محیط زیست تصمیم گرفتیم کمتر حرف بزنیم و شعار دهیم و بیشتر تمرکز ما بر روی اجرا است.
مدنی افرود: شعاری که کار خود را در سازمان محیط زیست آغاز کردیم ٨٠ میلیون محیط بان است چون معتقدیم حفظ محیط زیست از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی آید.
وی اظهار کرد:آنچه که در کشور رخ داده و بسیار خطرناک است اندختن توپ به زمین یکدیگر است اما می دانیم که حفظ محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نیست.
مدنی گفت: شاید احیای دریاچه ارومیه مثال خوبی در این زمینه است زیرا سعی شد از تمام ظرفیت ها و متخصصان داخلی و خارجی استفاده شود.
وی افزود: آب، گرد و غبار و آلودگی هوا که هر روز در مورد آنها بی تفاوت صحبت می کنیم ، مشکلاتی هستند که بدون همکاری و مشارکت مردم حل نمی شود.
مدنی تاکید کرد:در سازمان محیط زیست ادعا می کنیم که حق مردم را بگیریم که این کار بدون داشتن فرهنگ همکاری میسر نمی شود.
وی اظهار کرد: در تدوین قوانین مسایل مختلف را رعایت می کنیم که در اجرا هم باید همینطور باشیم و از مردم بخواهیم کمک کنند.
وی گفت: البته به گونه ای نباشد زمانی که کارها خراب می شود از مردم کمک بخواهیم در واقع این اجحاف به مردم است در حالیکه باید فرهنگ همکاری در کشور میان نهادها و سازمان های مختلف ایجاد شود.
وی اظهار کرد: امیدواریم سازمان محیط زیست بتواند ثابت کند که در کشور یک تسهیلگر است و باید حقوق مردم در زمینه محیط زیست را احیا و از آن پاسداری کند.
مدنی تاکید کرد: رییس جمهوری مقابله با الودگی هوا را به عنوان یکی از چهار اولویت به سازمان محیط زیست تکلیف کرده است که تلاش می کنیم با تمام توان به آن بپردازیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا