نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحریم چند جانبه آموزش الکترونیکی مصداق نقض حقوق بشر است

 دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی درپاسخ به تحریم های جدید آمریکا علیه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی گفت: در همه ابعاد فضای مجازی، آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه های اقتدار ایرانی، چون عرصه های علم و فناوری ، اقتصاد و … مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.

دبیر شورای عالی مرکز ملی فضای مجازی افزود: قبلاً هم آمریکایی ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی گردیده است و دنیا این موضوع را نظاره می کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی شرکتهای آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته اند یا مثلاً در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است است و ۵ بند آن صریحاً این موضوع را تایید می کند ، شرکتهای تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی ، زیرساختی و نرم افزاری آمریکایی چون Adobe ، Cisco ، Citrix ، Microsoft، Instructure و … ایران را تحریم کرده اند.

فیروز آبادی افزود: حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته اند؛ در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزشهای الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع اند. دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزشهایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.

وی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا در خصوص اقدامات و فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)-مصوب ۱۹۹۵ کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آنرا مقرره گذاری کرده است و حال از اقدام ایران در خصوص محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل