فروش تلفن های هوشمند در روسیه رکورد زد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،داده های بزرگترین فروشگاه زنجیره ای لوازم برقی روسیه (ام.ویدئو) و بزرگترین فروشگاه تلفن های همراه روسیه این مساله را نشان می دهد.
بیشترین آمار تا پیش از این در سال 2014 ثبت شده بود که در روسیه حدود 27.5 میلیون گوشی هوشمند به فروش رفت اما بعد از آن به دلیل کاهش ارزش روبل سطح تقاضا برای لوازم برقی و الکترونیکی در روسیه کاهش یافت تا جایی که در سال 2015 فروش گوشی های هوشمند پنج درصد کاهش یافت.
علت اصلی افزایش فروش گوشی های همراه هوشمند در سال 2017، عرضه آنها با تسهیلات ذکر شده است.
داده های آخرین پژوهش ها در روسیه نشان می دهد که بیش از 62 درصد روسها (حدود 90 میلیون نفر) از شبکه های اجتماعی برای دریافت یا ارسال پیام و برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند.
قیمت یک ماه اینترنت نامحدود در مسکو پایتخت روسیه آن هم با سرعت 2 مگابایت برثانیه در کنار استفاده از 100 شبکه تلویزیونی به همراه مودم رایگان برای کاربران روسیه 490 روبل در ماه (حدود 35 هزار تومان) هزینه دارد.
روزنامه وستی به نقل ازمعاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه با بیان اینکه بیش از 71 درصد روس ها روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می کنند، گفته آمار جنایات سایبری نیز در کنار افزایش کاربران افزایش چشم گیری داشته و تا شش برابر شده است.
در روسیه بیشترین تخلف در اینترنت، به برداشت غیر قانونی از کارت های اعتباری اختصاص یافته است که می تواند از طریق دزدیدن رمز کارت های اعتباری مردم یا ارسال بدافزار یا باج افزار به کاربران یا شرکت های مختلف صورت گرفته باشد.
شمار روس هایی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند هر روز در روسیه بیشتر می شود اما همچنان گوشی های غیرهوشمند نیز نزدیک به 40 درصد بازار تلفن همراه روسیه را در اختیار دارد و بنظر می رسد همچنان نسل دیروز روسیه این بازار را حفظ کند.
استقبال روز افزون مردم روسیه از اینترنت باعث شده است که خدمات در این حوزه هر روز بیشتر شود، بطوری که در بسیاری از اماکن عمومی ازجمله هتل ها، غذاخوری های بزرگ و حتی قطارهای مترو مسکو و نیز سالن های کنفرانس، اینترنت بی سیم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.
یکی از تبلیغات برخی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال سال 2018 روسیه در ماه های اخیر ارایه اینترنت رایگان در ورزشگاه های میزبان جام جهانی بوده است.
از گرفتن تاکسی، خرید غذا، لباس، اجاره یا خرید خودرو، بلیت قطار، اتوبوس های بین شهری و هواپیما گرفته تا نرم افزارهای هوشمند برای استفاده درست از حمل و نقل عمومی همچون مترو تنها با مشخص کردن مبدا و مقصد، به نظر می رسد در روسیه همه چیز بر بستر فضای اینترنت قرار گرفته است و درآمد، کسب و کار و زندگی مردم این کشور بر اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
گسترش اینترنت در روسیه به حدی بوده است که برای ترویج کتاب خوانی در ایستگاه های اتوبوس، لینک های دانلود اینترنتی کتاب های مختلف، از مقابل چشمان رهگذران عبور می کند.
تنها کافی است برای دریافت یکی از آنها، با نصب برنامه خواندن لینک ها با دوربین یا برنامه های خواندن کدهای معروف به کیوآر، گوشی هوشمند خود را به سمت آنها بگیرید.
قرار گرفتن در جایگاه نخست جهان آن هم در استفاده از تلفن های همراه به جای برقراری تماس کارت های بانکی با دستگاه های پوز در فروشگاه ها هنگام خرید (paypal)، گواه دیگری بر رواج بیش از پیش تلفن های هوشمند در این کشور و اثر آن در زندگی روزمره روس ها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا