خودروی برقی 800 اسب بخاری رونمایی شد

طراحی و ساخت یک خودرو از خانه صفر بسیار دشوار است. برای مثال وقتی‌که شرکت تسلا شروع به طراحی نخستین مدل‌های خود کرد، برای این کار از شاسی خودروهای لوتوس استفاده کرده بود. حال شرکتی به نام جنویشن (Genovation) که در مریلند واقع است، رویکردی مشابه را در پیش گرفته است.

این شرکت در نمایشگاه CES سال جاری به رونمایی از خودرویی دست زده است که طراحی آن بر پایه برنده شورلت کوروت گرند اسپرت بوده است. با این وجود تفاوت اصلی این خودرو با کوروت یاد شده، موتور الکتریکی‌ای است که به‌عنوان قلب تپنده در زیر کاپوت آن جای گذاری شده است.

خودروهای الکتریکی می‌توانند موضوع‌هایی بسیار جذاب باشند ولی جنویشن یک گام فراتر رفته است و توانسته است تا یک خودروی الکتریکی ویژه طراحی کند. این خودرو به یک جعبه‌دنده منحصربه‌فرد با 7 دنده که امکان تعویض دستی دارند عرضه می‌شود.

همچنین قدرت موتور این وسیله نقلیه برابر با 800 اسب بخار است. این امر موجب می‌شود تا جنویشن بتواند در کمتر از 3 ثانیه از حالت ایستاده به سرعتی نزدیک به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین سرعت نهایی این خودرو نیز برابر با 220 مایل یا 352 کیلومتر بر ساعت است.

باتری این خودرو نیز از یک بسته متشکل از پنج باتری تشکیل شده است که منبع انرژی 61.6 کیلوواتی را برای آن به ارمغان می‌آورند. این باتری می‌تواند برای مسافت 280 کیلومتر با یک بار شارژ به حرکت ادامه بدهد. البته این وضعیت، در سرعت حرکت بهینه کسب می‌شود و درصورتی‌که بخواهید سرعت نهایی این مدل را امتحان کنید، مسافت کمتری برای شما به ثبت خواهد رسید. همچنین خودروی برقی جنویشن با قیمت 750 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا