نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماموران راهنمائی رانندگی ؛ اصلی ترین قربانیان آلودگی هوا

تا کنون مطالعات بسیاری در مورد تاثیرات نامطلوب آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دود خودروها  بر سلامت کودکان در مسیر مدرسه و مسافران شهری انجام شده و تاثیرات نامطلوب این نوع از آلودگی بر تندرستی انسان اثبات شده است . متاسفانه آمارهای موجود نشان می دهد که در این زمینه مطالعات و بررسی های بسیار اندکی درباره تاثیرات مخرب آلودگی هوای شهری روی افسران و ماموران راهنمائی رانندگی که می توان آن ها را قربانیان اصلی این مشکل دانست ، انجام شده است .

بررسی های انجام شده جدید در این رابطه نشان می دهد که تقریبا اکثر ماموران پلیس راهنمائی رانندگی که در خیابان ها و چهار راه ها به انجام وظیفه مشغولند ، فاقد تجهیزات لازم از جمله ماسک و پوشش مناسب چشم ها هستند .  بر این اساس همچنین  مشخص شد که قرار گرفتن به مدت طولانی در برابر آلودگی هوا ، ذرات و ریزگردهای معلق در آن و دود خارج شده از اگزوز خودروها ، ظرفیت و کارائی ریه ها را به شدت کاهش می دهد .

بر اساس پژوهش های انجام شده روی یک صد و شصت پلیس راهنمائی رانندگی در هندوستان که توسط یک بیمارستان خصوصی در دهلی نو انجام شده و نتایج آن در روزنامه  Times of India منتشر شده است ، مشخص شد که افسران و ماموران راهنمائی رانندگی عموما دارای علائم و نشانه هائی مانند تنگی نفس ، خس خس سینه ، حساسیت و سرفه هستند .

در همین زمینه دکتر ویکاس مائوریا Vikas Maurya پژوهشگر ارشد و متخصص بیماری های تنفسی که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد ، اعلام کرد : " علائم مشاهده شده در این گروه از  ماموران پلیس ، حاکی از وجود نشانه های اولیه بیماری آسم هستند و از سوی دیگر 25 درصد افراد پلیس راهنمائی رانندگی دارای نشانه های آلرژی و فشار خون غیر طبیعی هستند . "

بر اساس اظهارات پزشکان ، بدتر شدن کیفیت هوای کلان شهرها  به دلیل افزایش ترافیک و بیشتر شدن آلاینده های صنعتی ، اصلی ترین دلیل بروز بیماری های ریوی در بین ماموران پلیس شهری محسوب می شود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل