نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دردسر دوچرخه های گوگل

طی سال های گذشته شرکت گوگل به همراه چند شرکت مهم دیگر در سیلیکون ولی، اقدام به ارائه دوچرخه های رایگان به کارمندانش کرده و آن ها را تشویق می کند که با دوچرخه در محل کار خود حاضر شوند.

به تازگی مشکل مهمی برای شرکت گوگل که دوچرخه های رنگارنگ و بسیار زیبایی که جی بایک (Gbikes) نام دارند را به طور رایگان در اختیار عموم قرار داده ، به وجود امده است و بر اساس آمارهای منتشر شده، در حدود 250 دوچرخه از 1100 دوچرخه هایی که گوگل در اختیار کارمندان این شرکت قرار داده شده است، به سرقت رفته و ناپدید شده اند.

در این میان متاسفانه مشکل مهمی برای این شرکت که دوچرخه های رنگارنگ و بسیار زیبایی که جی بایک (Gbikes) نام دارند را به طور رایگان در اختیار عموم قرار داده ، به وجود امده است و بر اساس آمارهای منتشر شده، در حدود 250 دوچرخه از 1100 دوچرخه هایی که گوگل در اختیار کارمندان این شرکت قرار داده شده است، به سرقت رفته و ناپدید شده اند. این موضوع سبب شده است تا گوگل در پی یافتن راه حلی برای مشکل دزدی دوچرخه ها شده و یکی از راهکارهای ارائه شده برای حل این معضل، استخدام تیمی متشکل از 30 پیمانکار و 5 خودروی ون طراحی شده است که تنها وظیفه آن ها محافظت و باز پس گیری دوچرخه های ربوده شده در مناطق اطراف شرکت است.

گوگل همچنین در برخی از دوچرخه های خود سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS نصب کرده و از قفل هایی برای این دوچرخه ها استفاده می کند که تنها کارکنان گوگل قادر به بازکردن آن ها به کمک تلفن های همراهشان هستند.

لازم به توضیح است که پروزه استفاده از دوچرخه های گوگل در سال 2007 میلادی آغاز شده و در سال 2009 استفاده از دوچرخه های خاص رنگارنگی که ویژه این شرکت هستند، شروع شد. در سال 2015 اشتراک گذاری دوچرخه ها از دیگر ابتکارات گوگل بود که با هدف تغییر در جهان ارائه شد و این شرکت بودجه ای برابر با 5 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های استفاده از دوچرخه در منطقه (Mountain View) که دفتر اصلی گوگل در آن قرار دارد اختصاص داد در این طرح از برخی خیابان های ویژه دوچرخه در شهر کپنهاگ دانمارک الهام گرفته شد. در این طرح دوچرخه های گوگل در بخش های مختلف شهر قرار داشته و مردم می توانند برای تردد از آن استفاده کنند و کن روسنبرگ (Ken Rosenberg) شهردار مونتاین ویوو در این رابطه اعلام کرد: «من طی سال های گذشته هر زمان که با گوگل جلسه داشتم بعد از پایان جلسه از این دوچرخه ها برای برگشتن استفاده می کردم و حتی شاهد بودم بسیاری از مردم شهر برای رفتن بع شرکت اوراکل که رقیب گوگل محسوب می شود هم از این دوچرخه ها استفاده می کنند.»

شارون ویچ (Sharon Veach) از شهروندان مونتاین ویوو نیز در این رابطه گفت: «دوچرخه های گوگل گزینه ای بسیار مناسب و قابل رقابت با اتوبوس های شهری است  که با عنوان اتوبوس های گوگل (Google Buses) شهرت داشته و بین این منطقه و سانفرانسیسکو در تردد هستند. »

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: businessinsider

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل