پایش سلامت با تحلیل عرق بدن

سیناپرس: با اینکه عرق برای کاهش دمای بدن و دفع برخی مواد زاید از طریق پوست به کار می رود، اما در عین حال می تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد وضعیت سلامت فرد به دست آورد.

یک شرکت دانش بنیان به نام «الکتروزایم» (Electrozyme) در این میان به سراغ ساخت حسگرهایی برای پایش سلامت با استفاده از میزان تعرق صورت گرفته بر روی پوست رفته است. این حسگر می تواند با تحلیل عرق، اطلاعات ارزشمندی در مورد میزان آب از دست رفته و نیز تعادل هیدرولیتی فراهم سازد.

دستگاه های پوشیدنی پایش سلامت به صورت معمول فقط به بررسی چند ویژگی محدود نظیر سرعت، ضربان قلب و یا تعداد گام های برداشته شده می پردازند. اما گنجاندن این حسگر به این دستگاه ها و تماس آن با پوست می تواند اطلاعات دیگری نظیر میزان سدیم و یا پروتئین های موجود در عرق را تهیه کند. این داده ها می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت کلی سلامت بدن فراهم سازد. این دستگاه شاید حتی بتواند احتمال بروز سکته را نیز پیش بینی کند.

همچنین نرم افزار ویژه ای که توسط این شرکت دانش بنیان تهیه شده می تواند با توجه به داده های حاصل شده، پیشنهاداتی ویژه هر فرد را نیز به او ارائه دهد. حسگرهای ساخته شده توسط این شرکت ارزان قیمت و قابل تعویض است. به کلامی دیگر، هر بار پس از اینکه این حسگر به خاطر عرق خیس شد، می توان آن را دور ریخت و یکی دیگر را جایگزین آن ساخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا