نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اطلاعات جدید از علل شکست لانه گزینی جنین وسقط

بر اساس این پژوهش این ارتباط توسط یک شبکه پیچیده و چند لایه از سلول­های ایمنی، کموکاین­ها، سیتوکین­ها، فاکتورهای رشد و مولکول­های چسبان راهبری می­شود.

در این پژوهش آمده است ،مجموعه­ای از سیتوکین­های TH1 به صورت هماهنگ و تحت کنترل دقیق کار می­کنند تا سبب القاء قدرت پذیرش اندومتر گردند.

 همچنین کموکاین­ها و مولکول­های چسبان اتصال بلاستوسیت به اندومتر را واسطه­گری می­کنند. در نهایت سلول­های سیستم ایمنی، عمدتاً سلول­های NK، سلول­های دندریتیک و سلول­های Tتنظیمی و TH1، نه تنها در القاء تحمل ایمونولوژیک بلکه در تکامل دیواره رحم و تغییر ساختار عروق اندومتر نیز نقش برجسته­ای ایفا می­کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران  ، فهم جامع مکانیزم­های ایمونولوژیک دخیل در لانه گزینی جنین به ارائه راه کارهای درمانی بدیع جهت درمان شکست­های مکرر لانه گزینی و بهبود میزان حاملگی کمک شایانی خواهد نمود.

لازم به ذکر است اولین کنگره بین المللی تولیدمثل همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل 2 الی 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش­های رازی برگزار خواهد شد و نتایج آخرین یافته­ها در این خصوص توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصین ارائه می شود.

گفتنی است گروه های هدف که در این کنگره به آن­ها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی ، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش­های علوم پايه پزشكي، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و… می باشند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل