نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جاده‌های چین سبزتر از پیش خواهند شد

دنیای اطراف ما روزبه‌روز آلوده‌تر می‌شود و در این میان یکی از دلایل اصلی این آلودگی را می‌تواند خودروهای سوخت فسیلی دانست. در این میان کشورهای مختلفی به فکر مهاجرت به خودروهای الکتریکی و سایر انواع سوخت‌های پاک افتاده‌اند و چین به‌عنوان یکی از پیشگامان این روند، برنامه‌های خود برای بهبود سازگاری ملی با این خودروها را گسترش داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی مسئولان دولت چین، ساختار تخفیف مالیاتی ویژه اعمال‌شده بر روی خودروهای الکتریکی در این کشور،تا سال 2020 تمدیدشده است. با این حال این موضوع تنها نکته مهم نیست بلکه شایعاتی نیز به گوش می‌رسند که بر اساس آن‌ها قرار است تا شرایط استفاده از خودروهای سوخت فسیلی نیز تغییر یابد.

چرا بازار چین برای پذیرش خودروهای الکتریکی در جهان مهم است؟

بازار چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان است و در سال 2016 در این کشور تعداد 507 هزار خودروی الکتریکی به فروش رسیده است که این آمار بیش از نیمی از کل آمار فروش جهانی به حساب می‌آید. با توجه به شرایط فعلی، این رکورد به‌راحتی در چند روز باقی‌مانده  از سال 2017 شکسته خواهد شد و با توجه به قوانین ثبت شده و تمدید ساختار تشویقی تا 2020، این رقم روندی تصاعدی خواهد داشت.

با این وجود دولت این کشور قصد دارد تا استفاده از خودروهای سوخت فسیلی را در شهرهای بزرگ این کشور ممنوع اعلام کند. این امر موجب می‌شود که چین در کنار فرانسه به‌عنوان پیشگامان این رویکرد شناخته شوند با این حال هنوز در هیچ‌یک از این دو کشور تاریخی برای این کار مشخص نشده است. ساختارهای تشویقی یاد شده موجب می‌شوند که خریداران یک خودروی الکتریکی نزدیک به 20 هزار دلاری، تخفیفی 10 درصدی یعنی رقم 2 هزار دلار کاهش قیمت را تجربه کنند که این امر می‌تواند بسیاری را برای خرید این محصولات تشویق کند.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل