نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باحضور رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از جواد صالحی

 در این مراسم استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جمعی از مدیران اجرایی استان قزوین حضور داشتند.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: جهان اسلام امروز شخصیت‌های علمی بزرگی دارد که یکی از آنها دکتر جواد صالحی برادر من است و تنها در بخش علمی به استناد مراجع بین‌المللی از دانشمندان خوش فکر جهان اسلام هستند.

وی در توصیف برادر خود مصمم بودن، خودباوری، اعتماد به نفس و همچنین حرکت در مسیر با شجاعت ایشان را ستود.

صالحی بهره مندی از منابع علمی را از دیگر شاخصه‌های شخصیتی جواد صالحی عنوان کرد و افزود: صالحی فردی نیکوکار، جستجوگر، جوانمرد و دانشمند است که در ردیف چهار دانشمند بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود که زکات علمی خود را با خیرخواهی و نیکوکاری داده است.

جواد صالحی در اول دیماه  سال 1335 در شهر مقدس کاظمین به دنیا آمد و در رشته مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا دکتری گرفت. او یکی از ۲۵۰ دانشمند برجسته و تاثیرگذار و پر استناد جهان در حوزه علوم کامپیوتر، عضو برجسته FEIIOW انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا و دارای ۱۲ اختراع جهانی است.
وی سال 1392 جایزه علامه طباطبایی معتبرترین جایزه علمی کشوررا از بنیاد ملی نخبگان دریافت کرد و چهره ماندگار مهندسی برق کشور در سال ۸۹ است. عضو فرهنگستان علوم ایران بوده و رتبه نخست بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی در زمینه پژوهش‌های بنیادی را دارد و دریافت جایزه مخترع برجسته سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO در ژنو سوئیس و جایزه عالی مرکز تحقیقاتی مخابراتی بل در سال ۱۹۸۸ میلادی را نیز در کارنامه دارد.
همچنین سال ۸۲ پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف با رتبه نخست و پژوهشگر نمونه کشوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شده وتوانسته است جایزه پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف در سال های ۸۱ ،۸۲ و ۸۵ و جایزه پر استنادترین دانشمند ایرانی در سال ۸۴ از سوی وزارت علوم را به دست آورد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل