ایجاد پیوند بین فیزیک و صنعت

شاهین روحانی در گفت وگو باایسنا، با تأکید بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور، گفت: باید زمینه و امکانات اشتغال دانش آموخته‌های فیزیک در صنایع مختلف ایجاد شود چرا که حوزه صنعت قابلیت جذب نیروی بیشتری را دارد. وی با اشاره به فعالیت انجمن علمی فیزیک ایران در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان رشته فیزیک و ترویج علم فیزیک در سطح کشور گفت: اجرای سمینارها و کنفرانس‌های تخصصی و علمی انجمن فیزیک ایران در بالاترین سطح ممکن انجام می شود همچنین برای دانش آموزان دبیرستانی و افرادی که با فیزیک آشنایی ندارند ترویج علم و توسعه فیزیک از طریق باشگاه‌های فیزیک و مجلات پژوهشی فیزیک صورت می گیرد.
 

وی با بیان اینکه مقوله علم باید از طریق رسانه‌های ملی و گروهی ترویج یافته و به معنای واقعی خود در دبستان‌ها شناخته شود، اظهار کرد: متأسفانه یک سری غلط آموزی‌ها علم فیزیک را در ابهامات قرار داده است در حالی که فیزیک علم مشخص و مبتنی بر آزمایش و روش علمی است که به مسائل علمی در مقیاس بزرگ و کوچک می پردازد و تاکنون منجر به نتایج فراوانی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با ابراز امیدواری از اینکه تولید علمی کشور به طور چشمگیری رشد کرده به طوری که ایران در جهان اسلام رتبه اول تولید علم را دارد، تصریح کرد: مقالات علمی بسیاری در انجمن‌های فیزیک کشور تولید می‌شود و بنده توانایی مرور چند صد مقاله را ندارم.

رئیس انجمن فیزیک ایران در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعداد مقالات علمی صرفا به معنای تولید علم است؟ گفت: اخیرا برخی از متخصصین کشور مطرح می‌کنند که اجباری در کمیت مقالات علمی نیست با این حال نشانه‌هایی از تولید مقالات کیفی در کشور وجود دارد به طوری که ایران طبق نقشه علمی جهان در زمره 42 کشور تولید کننده برترعلم قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا