نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برزیل بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی در مراکز تحقیقاتی ایران را خواستار شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر "کارلوس توماس" در جریان سفر به ایران، سطح علمی و دانش محققان و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی کشورمان در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی را بسیار عالی ارزیابی کرد و توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز علمی ایران را خواستار شد.

وی گسترش و ارتقای سطح همکاری میان مراکز دانشگاهی و علمی در بخش‌های علوم شناختی و بهره‌گیری از استعدادهای محققان و توانمندی مراکز تحقیقاتی دو کشور را به سود منافع مشترک دو کشور و در جهت تحکیم و تقویت همکاری‌ها و تبادل اطلاعات میان ایران و برزیل دانست.

نماینده سازمان حمایت و ارزیابی تحصیلات تکمیلی برزیل با ارزیابی مثبت از مذاکرات و گفت‌وگوهای خود با دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، اجرای سریعتر مفاد تفاهم‌نامه همکاری متقابل میان دو کشور را خواستار شد.

دکتر کارلوس توماس در مدت اقامت خود در ایران، از مراکز علمی و دانشگاهی در تهران و شیراز از جمله پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشکده لیزر و پلاسما و همچنین پژوهشکده مغز و شناخت دانشگاه شهید بهشتی، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، آزمایشگاه تحقیقاتی علوم اعصاب و آزمایشگاه‌­های اختلالات رفتاری خواب دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بازدید کرد و با اساتید و مسوولان این مراکز علمی و تحقیقاتی به گفت‌وگو پرداخت.

تفاهم‌نامه همکاری علمی بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سازمان حمایت از تحصیلات تکمیلی برزیل (CAPES) اواخر هفته گذشته در محل ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه علمی، همکاری برای اجرای پژوهش‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو در زمینه مطالعات علوم و فناوری‌های شناختی میان ایران و برزیل توسعه و گسترش می‌یابد و بستر همکاری محققان دو کشور در انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی تا دستیابی به نتایج مطلوب بر اساس حقوق برابر و منافع متقابل نیز فراهم خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل