آخرین تحولات در سازمان فضایی ایران

محسن بهرامی بدین ترتیب نخست دکتر علی اکبر گلرو را به سمت قائم مقام و معاون توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران منصوب کرد.
دکتر گلرو پیش از این به عنوان یکی از فعالان و کارشناسان حقوق هوافضا در پژوهشگاه هوافضا بود و همچنین به عنوان یکی از اعضای کارگروه سیستم­‌های نوین مدیریت ترافیک هوایی در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی فعالیت می‌کرد.
علی اکبر گلرو که به عنوان یکی از منتقدان پروژه اعزام انسان به فضا شناخته می‌شود، پیش از در محافل کارشناسی و مناظره‌های علمی این پروژه را دارای اولویت کمتر نسبت به برنامه‌های کاربردی ماهواره‌ای می‌دانست. اما باید منتظر ماند و  دید وی در دو سمت جدید خود در سازمان فضایی چه برنامه‌ها و اهدافی را دنبال خواهد کرد.

انتصاب دیگر معاونان
دکتر بهرامی در حکم بعدی خود دکتر محمد همایون صدر را به عنوان سرپرست معاونت توسعه کاربرد و خدمات فضایی منصوب کرده است.
دکتر صدر رییس انجمن هوافضای ایران است و به عنوان یکی از اساتید برجسته دانشگاهی هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کند.
دکتر بهرامی دکتر جعفر روشنیان را که ریاست دانشکده مهندسی هوافضای خواجه نصیرالدین طوسی را بر عهده دارد به سمت سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران برگزیده است.
همچنین دکتر مهران میرشمس عضو هیأت علمی و سرپرست آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی در حکمی به عنوان مشاور رییس سازمان فضایی ایران در امور ماهواره انتخاب شده است.
دکتر ابوالقاسم نقاش عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز حکم سرپرست دفتر روابط و همکاری های بین المللی و مشاور رییس سازمان فضایی در امور اجرایی را از دکتر بهرامی گرفته است.
دکتر نقاش نیز پیش از این به عنوان یکی از مخالفان پروژه اعزام انسان به فضا شناخته می‌شد که البته در یکی دو سال اخیر احتمالا به دلیل دوری از حواشی از ابراز نظر در محافل رسانه‌ای دوری کرده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا