رسوایی جدید برای دولت آمریکا

حتی مراکزی که اطلاعات کاربران را جمع کرده و از آن‌ها سرقت می‌کنند نیز در برابر اشتباهاتی که می‌تواند موجب لو رفتن اطلاعات شود در امان نیستند. محققان مرکز امنیتی آپگارد UpGuard به‌تازگی اقدام به یک افشاگری در زمینه دولت آمریکا و نیروهای نظامی آن‌ها کرده‌اند که نشان می‌دهد که مرکز مدیریت ارتش امریکا، حداقل تعداد 1.8 میلیارد گروه از داده‌ها را در وب سرورهای عمومی شرکت آمازون ذخیره کرده است.

تعدادی از این داده‌ها به سال 209 بازمی‌گردند و در آن زمان نگرانی در زمینه استفاده از سرورهای عمومی به‌اندازه امروز خطرناک به نظر نمی‌رسید. بااین‌وجود این امر از همان زمان دعوت‌نامه‌ای برای هکرها محسوب می‌شد. با تمامی این تفاسیر، افشا شدن اطلاعات، آن‌هم در این سطح می‌تواند موجب شود تا دولت آمریکا با یک مشکل بسیار بزرگ و جدی روبرو شود.

 بخش عمده‌ای از این داده‌ها مربوط به مورد مرسوم در ساختارهای نظامی هستند و مواردی مانند اطلاعات شبکه‌های اجتماعی درباره داعش، مقالات منتشر شده درباره سازمان‌های تروریستی و فعالیت‌های سیاسی مرتبط با کشورهایی مثل عراق و پاکستان است. بااین‌وجود بخش دیگری از این اطلاعات شاهد این هستیم که حتی اطلاعاتی مانند موسیقی و اطلاعات مربوط به پاپ نیز در آن‌ها جای دارند. این امر موجب می‌شود تا سوالات متعددی درباره نحوه جمع‌آوری داده‌ها به وجود بیاید که بر اساس آن‌ها نشان داده می‌شود که به‌احتمال فراوان شاهد استفاده از روش تمرکز بر روی کلیدواژه‌ها برای شنود اطلاعات در آمریکا هستیم.

همچنین وضعیت داده‌ها نشان‌دهنده این است که هیچ تلاشی برای امن ساختن آن‌ها صورت نگرفته است و دولت و ارتش آمریکا تنها قصد شنود داده‌ها را داشته و چندان ارزشی برای حفاظت از آن‌ها قائل نبوده‌اند.  با تمامی این تفاسیر به‌تازگی آمازون المان‌های امنیتی جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن‌ها می‌توان از سرقت اطلاعات در سرورهای نسل S3 این شرکت جلوگیری کرد. منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا